نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

نوآوری در رهایی از اعتیاد: تجربه موفق “کمپ سَن پاترینیانو”

نوآوری در رهایی از اعتیاد: تجربه موفق “کمپ سَن پاترینیانو”
ایتالیا
ایتالیا
  • 1978

نگارش توسط مهران میرزائی در ۲۹ شهریور ۱۴۰۱

سن پاترینیانو (San Patrignano) یکی از بزرگ‌ترین مراکز درمانی در جهان برای افراد مبتلا به اختلال شدید مصرف مواد است. این مرکز در سال 1978 در کارینیانو شمال ایتالیا با هدف حمایت نوع‌دوستانه از افرادی که از اعتیاد رنج می‌برند تاسیس شده است. این نهاد بر این باور است که هرکس در یک زمینه منحصر به ‌فرد پر از تجربیات، استعداد و نقاط قوت خاص است که با کمک آن می‌تواند به بهبودی خود کمک کند. این نوآوری اجتماعی با اشتغالزایی برای این افراد در مشاغل مورد علاقه آنها مثل مشارکت در اداره امور کمپ، گلخانه‌ها، آشپزی، مزارع، دامداری‌ها و…

  • 301 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

سن پاترینیانو (San Patrignano) یکی از بزرگ‌ترین مراکز درمانی در جهان برای افراد مبتلا به اختلال شدید مصرف مواد است. این مرکز در سال 1978 در کارینیانو شمال ایتالیا با هدف حمایت نوع‌دوستانه از افرادی که از اعتیاد رنج می‌برند تاسیس شده است. این نهاد بر این باور است که هرکس در یک زمینه منحصر به ‌فرد پر از تجربیات، استعداد و نقاط قوت خاص است که با کمک آن می‌تواند به بهبودی خود کمک کند. این نوآوری اجتماعی با اشتغالزایی برای این افراد در مشاغل مورد علاقه آنها مثل مشارکت در اداره امور کمپ، گلخانه‌ها، آشپزی، مزارع، دامداری‌ها و … به کارآفرینی اجتماعی و حل مشکلات آنها از این طریق می‌پردازد. مدت اقامت در سَن پاترینیانو به‌طور متوسط سه تا چهار سال است که از برنامه‌های توانبخشی معمولی بیشتر است و یک سال از آن به بازگشت مجدد به جامعه اختصاص دارد. درضمن، تمام خدماتی که به بیماران ارائه می‌شود نیز رایگان است.

بزرگترین مشکل روش‌های مختلف ترک اعتیاد و همچنین مراکز مربوطه، آمار بالای بازگشت مجدد درمان‌شدگان به مصرف مجدد مواد است. اما تحقیقات نشان داده که رویکرد درمانی این مرکز باعث افزایش بسیار زیاد بهبودی پایدار در مراجعه‌کنندگان و میزان کمتر بازگشت همراه بوده است. . تاکنون 26 هزار نفر در این مرکز پذیرفته شده‌اند و 1000 نفر در حال گذراندن دوره بازپروری خود هستند. آمار بهبودی پایدار بیماران در این مرکز، 72 درصد از کسانی است که دوره را کامل می‌کنند.

این مرکز همچنین یک پروژه پیشگیری به نام “وی فری” (WeFree) دارد که هرساله به حدود 50 هزار دانش‌آموز ایتالیایی کمک می‌کند.

 

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید ویدئوی موجود در اسلایدها را مشاهده کنید.

 

منبع: موسسه نیکوکاری مجتبی معین

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !