نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

“نوروکید” در کمتر از 5 دقیقه کودکتان را ارزیابی می‌کند

“نوروکید” در کمتر از 5 دقیقه کودکتان را ارزیابی می‌کند
ایران
ایران
  • 2019

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۱۰ مهر ۱۴۰۲

“زهرا سلطانی‌فر”، بنیان‌گذار “نوروکید” در سال 1398 است. “نوروکید” با هدف کمک به تشخیص زودهنگام اختلال طیف اتیسم، برطرف کردن نیازهای ضروری یک خانواده در بستر آنلاین و ایجاد لحظات لذت بخش همراه با آموزش برای فرزندان دارای این اختلال، وارد دنیای اتیسم شده است. این اپلیکیشن از ۴ بخش تست غربالگری، پزشک و مشاور، بازی‌های شناختی و بانک‌های اطلاعاتی تشکیل شده است. در بخش تست غربالگری اتیسم، قرار است با پاسخگویی به سوالات چند گزینه‌ای، خانواده‌ها متوجه شوند که آیا فرزندشان علائم هشداردهنده‌ای از اختلال طیف اتیسم دارد و آیا نیاز به پیگیری توسط متخصصین است یا خیر. چنانچه…

  • 100 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

“زهرا سلطانی‌فر”، بنیان‌گذار “نوروکید” در سال 1398 است. “نوروکید” با هدف کمک به تشخیص زودهنگام اختلال طیف اتیسم، برطرف کردن نیازهای ضروری یک خانواده در بستر آنلاین و ایجاد لحظات لذت بخش همراه با آموزش برای فرزندان دارای این اختلال، وارد دنیای اتیسم شده است.

این اپلیکیشن از ۴ بخش تست غربالگری، پزشک و مشاور، بازی‌های شناختی و بانک‌های اطلاعاتی تشکیل شده است.

در بخش تست غربالگری اتیسم، قرار است با پاسخگویی به سوالات چند گزینه‌ای، خانواده‌ها متوجه شوند که آیا فرزندشان علائم هشداردهنده‌ای از اختلال طیف اتیسم دارد و آیا نیاز به پیگیری توسط متخصصین است یا خیر. چنانچه فرزندی مشکوک به اتیسم باشد، برای خانواده جلسه ارزیابی رایگان برگزار کرده و شناسنامه رشدی به فرزند داده خواهد شد.

در بخش پزشک و مشاور نیز خانواده‌های دارای فرزند اتیسم می‌توانند به خدمات پزشکی و توانبخشی که توسط متخصصین مجرب حوزه اتیسم ارائه می‌شود دسترسی داشته باشند و برای او وقت ویزیت تعیین خواهد شد. در بخش بازی‌های شناختی، ۱۵ بازی شناختی با بیش از ۲۰۰ مرحله با هدف ارتقاء فرآیندهای شناختی نظیر توجه، حافظه، یادگیری، حل مساله کودکان، برای کودکان با اختلالات عصب رشدی و به ویژه کودکان اتیسم طراحی شده و یک شخصیت منحصر به فرد در بازی‌ها، همراه فرزند اتیسم است که به تعامل اجتماعی او کمک خواهد کرد.

در بخش بانک‌های اطلاعاتی نیز خانواده‌های دارای فرزند اتیسم می‌توانند آدرس، تلفن و اطلاعات تمامی مدارس اتیسم و مراکز توانبخشی مربوط به اختلال اتیسم تحت نظارت بهزیستی را در شهر محل زندگی خود دریافت کنند.

پس از تشخیص نهایی، خانواده‌ها به شبکه‌ای از متخصصین با تجربه در حوزه اتیسم دسترسی خواهند داشت و می‌توانند فرآیند توانبخشی فرزندشان را شروع کنند. در حقیقت اپلیکیشن نوروکید با نگاهی ویژه به نیاز خانواده‌های ایرانی پیاده سازی شده است و در کنار آن، با استقرار در شتابدهنده‌ای تخصصی در حوزه شناختی با شبکه‌ای از متخصصین و سازمان‌های مرتبط در ارتباط است.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !