نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

“هاناپ”؛ یک گوش باهوش

“هاناپ”؛ یک گوش باهوش
ایران
ایران
  • 2017

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۲۰ دی ۱۴۰۲

اپلیکیشن “هاناپ” مجموعه‌ای از خدمات تخصصی و عمومی برای انجام خدمات بانکی، درمانی، گردشگری و… مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است که بر روی موبایل‌ها (با هر سیستم عاملی) قابلیت نصب دارد و به ناشنوایان یا کم شنوایان و افرادی که قابلیت صحبت کردن یا شنوایی را به هر دلیلی ندارند کمک می‌کند تا با مخاطب خود بتوانند بدون نیاز به شخص دیگری ارتباط برقرار نمایند و صداها را با کمک این اپلیکیشن که در آن از هوش مصنوعی استفاده شده است تشخیص دهند. “حمیدرضا محترم”، طراح این اپلیکیشن از جامعه ناشنوایان است و با نیازهای افراد ناشنوا…

  • 63 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

اپلیکیشن هاناپمجموعه‌ای از خدمات تخصصی و عمومی برای انجام خدمات بانکی، درمانی، گردشگری و… مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است که بر روی موبایل‌ها (با هر سیستم عاملی) قابلیت نصب دارد و به ناشنوایان یا کم شنوایان و افرادی که قابلیت صحبت کردن یا شنوایی را به هر دلیلی ندارند کمک می‌کند تا با مخاطب خود بتوانند بدون نیاز به شخص دیگری ارتباط برقرار نمایند و صداها را با کمک این اپلیکیشن که در آن از هوش مصنوعی استفاده شده است تشخیص دهند. “حمیدرضا محترم”، طراح این اپلیکیشن از جامعه ناشنوایان است و با نیازهای افراد ناشنوا آشنا بوده و همین علت در ایجاد ارتباط موثر کاربران ناشنوا با محیط اطراف و یاری‌رسانی به آن‌ها در استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتال موفق عمل کرده است. 

امکانات اپلیکیشن “هاناپ“: 

تشخیص صدا (شنونده): این بخش با هوش مصنوعی کار میکند و ناشنوایان را از تمام صداها باخبر میکند، مثلا صدای زنگ آیفون، صدای لوازم خانگی، صدای حیوانات، صدای گریه نوزاد و…”هاناپمیشنود و اطلاع میدهد، “هاناپاین قابلیت را دارد که هرچقدر فرد ناشنوا بیشتر با نرم افزار کار کند، اطرافیان وی را بهتر می‌شناسد و باهوشتر میشود. 

تبدیل نوشتار به گفتار و گفتار به نوشتار : “هاناپمیتواند گفتار را به نوشتار تبدیل کند(چه صحبت حضوری و چه صوت) و همچنین می‌تواند نوشتار را به گفتار تبدیل کند (قابلیت تبدیل به صوت نیز دارد). 

بارکد خوان: با نصب کیوآرکد در مکان‌های گردشگری، کتاب‌ها، بروشورها وفرد ناشنوا با اسکن این کیوآرکدها توسط نرم افزار میتواند یک فیلم به زبان اشاره و با زیرنویس در مورد آن مکان یا آن موضوع دریافت کند. 

ساعت هوشمند: “هاناپاین قابلیت را دارد که یا به صورت مجزا کار کند و صداها را به فرد ناشنوا اطلاع دهد و یا از طریق اتصال و ارتباط برقرار کردن نرم افزار با ساعت هوشمند ناشنوا را متوجه صداها کند. 

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !