نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

هم‌پیما با “هیرا”

هم‌پیما با “هیرا”
ایران
ایران

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۱۴ آبان ۱۴۰۲

هم پیمایی (carpooling) از روش‌های نوین مدیریت سفر است که کار آن تجمیع و هماهنگی افراد با مقصد و مسیر، مبدأ و مسیر و یا تنها مسیر مشترک است تا افراد به صورت انفرادی از خودروهای شخصی استفاده نکنند. این راهکار در اواخر قرن بیست به علت مزایای بسیار نظیر کاهش آلودگی هوا، مصرف سوخت، ترافیک و هزینه‌ها، در عرصه مدیریت کلان شهری و ترافیکی جهان اجرا شد و همچنان تا امروز باقی ماند و حتی جای خود را در میان سازمان‌ها و مدیران مشاغل نیز پیدا کرد. استارتاپ “هیرا”، به عنوان استارتاپ حوزه کارپولینگ، پس از مطالعات تخصصی فراوان…

  • 171 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

هم پیمایی (carpooling) از روش‌های نوین مدیریت سفر است که کار آن تجمیع و هماهنگی افراد با مقصد و مسیر، مبدأ و مسیر و یا تنها مسیر مشترک است تا افراد به صورت انفرادی از خودروهای شخصی استفاده نکنند. این راهکار در اواخر قرن بیست به علت مزایای بسیار نظیر کاهش آلودگی هوا، مصرف سوخت، ترافیک و هزینه‌ها، در عرصه مدیریت کلان شهری و ترافیکی جهان اجرا شد و همچنان تا امروز باقی ماند و حتی جای خود را در میان سازمان‌ها و مدیران مشاغل نیز پیدا کرد.

استارتاپ “هیرا”، به عنوان استارتاپ حوزه کارپولینگ، پس از مطالعات تخصصی فراوان و بررسی مدل‌های اجرای همپیمایی در سرتاسر جهان، متناسب با نیازها و فرهنگ جامعه ایرانی طراحی شد.

اپلیکیشن همپیمایی «هیرا» بستری برای همپیمایی افراد است که باعث می‌شود کاربران از تمامی مزایای همپیمایی بهره مند شوند و از آن، هم به عنوان یک اپلیکیشن موبایلی و هم سامانه‌ای برای همپیمایی استفاده کنند. در هم‌پیمایی، افراد با مبدأ، مقصد و یا مسیر یکسان، از طریق بسترهای همپیمایی، به یکدیگر معرفی و متصل شده و به جای استفاده روزانه از خودروی شخصی، با مدیریت بهینه و تجمیع سفرها، به صورت گروهی از خودروهای خود استفاده می‌کنند؛ یعنی هر خودروی در حال تردد، به جای یک نفر، چهار نفر را جابجا خواهد کرد.

برای درک لزوم اجرای همپیمایی باید بدانیم که با استفاده از این روش، هوای کلان شهرها از سطح «سالم» خارج نمی‌شود، ترافیک شهری و نیز هزینه‌های حمل و نقل تا 70% کاهش می‌یابند و همچنین سرمایه‌ی اجتماعی به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. مثلا در کلان شهری مانند اصفهان، از مجموع 4 میلیون سفر روزانه، 6 میلیون صندلی خالی تردد می‌کند که در صورت اجرای همپیمایی، به گزارش شورای اسلامی شهر اصفهان، معضلات ترافیکی و محیط زیستی ناشی از این سفرهای روزانه در شهر اصفهان از بین می‌رود.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !