نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

“پرادز” ؛ برنامه توسعه گردشگری توسط زنان روستایی لبنان

“پرادز” ؛ برنامه توسعه گردشگری توسط زنان روستایی لبنان
لبنان
لبنان

نگارش توسط مهران میرزائی در ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

اینجا زنان و جوانان مناطق روستایی، برای توسعه گردشگری روستاهای لبنان تلاش می کنند. پرادز (Prodes) یک برنامه کارآفرینی است که با کمک گرفتن از زنان، فعالیت‌هایی متناسب با نیازهای محلی انجام می‌دهد و نتیجه آن می شود تقویت بازار کار و توسعه روستایی. ابتکار این نهاد، حرفه‌ای کردن کسب و کارهای غیررسمی مرتبط با گردشگری در روستاهای لبنان است که توسط زنان اداره می‌شود. از این طریق علاوه بر رونق کسب و کارها، ظرفیت ویژه‌ای برای زنان روستایی ایجاد نموده و تاثیر بسزایی در کاهش مهاجرت به مناطق شهری داشته است. جالب است بدانید موفقیت این سازمان مردم نهاد…

  • 479 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

اینجا زنان و جوانان مناطق روستایی، برای توسعه گردشگری روستاهای لبنان تلاش می کنند. پرادز (Prodes) یک برنامه کارآفرینی است که با کمک گرفتن از زنان، فعالیت‌هایی متناسب با نیازهای محلی انجام می‌دهد و نتیجه آن می شود تقویت بازار کار و توسعه روستایی. ابتکار این نهاد، حرفه‌ای کردن کسب و کارهای غیررسمی مرتبط با گردشگری در روستاهای لبنان است که توسط زنان اداره می‌شود. از این طریق علاوه بر رونق کسب و کارها، ظرفیت ویژه‌ای برای زنان روستایی ایجاد نموده و تاثیر بسزایی در کاهش مهاجرت به مناطق شهری داشته است.

جالب است بدانید موفقیت این سازمان مردم نهاد در توسعه برنامه‌هایش به حدی بود که وزارت گردشگری لبنان این برنامه را در استراتژی ملی گردشگری روستایی سال ۲۰۱۵ خود لحاظ کرد.

برای اطلاعات بیشتر، فیلم موجود در مطلب را ببینید.

منبع: موسسه نیکوکاری مجتبی معین

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !