نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

“پروژه مادربزرگ‌ها” راه‌حل حفظ فرهنگ

“پروژه مادربزرگ‌ها” راه‌حل حفظ فرهنگ
سنگال
سنگال
  • 2005

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۰۴ مهر ۱۴۰۲

“مادربزرگ‌ها” در سنگال از طریق برنامه آموزشی نوآورانه “پروژه مادربزرگ‌ها”  (The Grandmother Project) این اختیار را دارند که در آموزش نوه‌های خود هم در خانه و هم در محیط مدرسه مشارکت کنند. در کشورهای آفریقایی به “سنت”ها بسیار اهمیت می‌دهند، انتقال ارزش‌ها و سنت‌های فرهنگی مثبت برای خانواده‌ها مهم است، اما مدارس به ندرت آنها را آموزش می‌دهند. در جوامع آفریقایی “مادربزرگ‌‌ها” تاثیر زیادی روی خانواده‌هایشان دارند، تجربه و خرد آنها قابل احترام است وآنها از نظر فرهنگی مسئول اجتماعی کردن دختران نوجوان هستند. “مادربزرگ‌ها” نگهبانان سنت، برای خانواده‌ها و همچنین برای مدارس هستند. برگزاری کارگاه‌های آموزشی مادربزرگ-معلم، همکاری بین…

  • 160 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

“مادربزرگ‌ها” در سنگال از طریق برنامه آموزشی نوآورانه “پروژه مادربزرگ‌ها”  (The Grandmother Project) این اختیار را دارند که در آموزش نوه‌های خود هم در خانه و هم در محیط مدرسه مشارکت کنند. در کشورهای آفریقایی به “سنت”ها بسیار اهمیت می‌دهند، انتقال ارزش‌ها و سنت‌های فرهنگی مثبت برای خانواده‌ها مهم است، اما مدارس به ندرت آنها را آموزش می‌دهند.

در جوامع آفریقایی “مادربزرگ‌‌ها” تاثیر زیادی روی خانواده‌هایشان دارند، تجربه و خرد آنها قابل احترام است وآنها از نظر فرهنگی مسئول اجتماعی کردن دختران نوجوان هستند. “مادربزرگ‌ها” نگهبانان سنت، برای خانواده‌ها و همچنین برای مدارس هستند. برگزاری کارگاه‌های آموزشی مادربزرگ-معلم، همکاری بین آنها را تقویت می‌کند تا هم دانش «جهانی» و هم ارزش‌های «سنتی» را به کودکان بیاموزند و به آنها کمک کند در دنیای چالش‌برانگیز امروز پیشرفت کنند.

از سال 2008، بیش از 1500 مادربزرگ از طریق گذراندن کارگاه‌های آموزشی مادربزرگ-معلم آموزش دیده‌اند تا به عنوان دستیار آموزشی فعالیت کنند. در حالی که هدف اصلی این طرح، القای ارزش‌های فرهنگی و دانش سنتی در برنامه درسی مدرسه بود، اما مشارکت “مادربزرگ‌ها” همچنین منجر به حضور دانش‌آموزان در مدارس عالی و بهبود عملکرد آنها ، به‌ویژه برای دختران شده است.

“پروژه مادربزرگ‌ها” یا “GMP”، از همکاری سایر سازمان‌های غیردولتی در سنگال، مالی، موریتانی، جیبوتی، سیرالئون، ازبکستان، لائوس و آلبانی حمایت  می‌کند.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !