نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

بازخوانی قصه‌های محلی با طعم کتابخوانی

بازخوانی قصه‌های محلی با طعم کتابخوانی
اوگاندا
اوگاندا

نگارش توسط مهران میرزائی در ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

“اسکار رنزو” مدیر شرکت “پروژه کتاب اوسیس” (the oasis book project)  است. در ابتدا “رنزو” مشغول نوشتن کتاب‌های طنز هفتگی برای کودکان بود و همزمان شرکت خود را نیز اداره می‌کرد. کتاب‌های او آموزش ادبیات همراه با سرگرمی است و معلمان مخاطبان آن بودند. در مدارس از این کتاب‌ها برای برگزاری جلسات کتاب‌خوانی استفاده می‌شد. این مجموعه سیزده کتاب منتشر کرد که موضوع آن‌ها بازخوانی قصه‌های محلی بود و حتی به چندین زبان دنیا  ترجمه شد تا کمکی برای یادگیری زبان باشد.  این مجموعه در ادامه یک دفتر اختصاصی برای خودش تأسیس کرد، اما درآمد آنان فقط جوابگوی انتشار کتاب‌های جدید…

  • 105 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

اسکار رنزومدیر شرکت “پروژه کتاب اوسیس” (the oasis book project)  است. در ابتدا “رنزو” مشغول نوشتن کتابهای طنز هفتگی برای کودکان بود و همزمان شرکت خود را نیز اداره میکرد. کتابهای او آموزش ادبیات همراه با سرگرمی است و معلمان مخاطبان آن بودند. در مدارس از این کتابها برای برگزاری جلسات کتاب‌خوانی استفاده میشد. این مجموعه سیزده کتاب منتشر کرد که موضوع آنها بازخوانی قصههای محلی بود و حتی به چندین زبان دنیا  ترجمه شد تا کمکی برای یادگیری زبان باشد. 

این مجموعه در ادامه یک دفتر اختصاصی برای خودش تأسیس کرد، اما درآمد آنان فقط جوابگوی انتشار کتابهای جدید و هزینهی اجارهی دفتر بود. به همین دلیل چندین هفته تعطیل شد. آنها میدانستند کاری که انجام  می‌دهند ظرفیت رشد دارد اما برای راه اندازی یک سازمان بزرگ نیز مهارت کافی نداشتند. به همین دلیل از برنامه ی کارآفرینی خلاق (CEP) کمک خواستند.  (CEP) یک برنامهی کاربردی ظرفیت‌ساز برای حمایت از کارآفرینان خلاق در سراسر جهان است. در این برنامه یک دوره ی آموزشی به کارآفرینان خلاق ارائه میشود تا فرصتهای جدید برای ایجاد شغل و تولید محصولاتشان فراهم شود. کاربرگهای تکمیل شده در این دوره در مورد داستانها برایاسکاربسیار ارزشمند بودند. کاربرگها به آنها انگیزه میدادند تا بیشتر برای هدف خود تلاش کنند. مثلا آن ها با روش (SWOT) توانستند کار خود را ارتقاء دهند. این روش یکی از ابزارهای برنامه‌ریزی استراتژیک است که برای ارزیابی وضعیت داخلی و خارجی یک سازمان استفاده می‌شود و مخفف کلمات قوت (Strength)، ضعف (Weakness)، فرصت (Opportunity) و تهدید (Threat) است. 

بعد از شرکت در  (CEP) در جلسات تیمی روی هر ایده بحث میشد و با استفاده از روش (SWOT) مورد تجزیه و تحلیل قرار میگرفت. با استفاده از این روش شرکت مطمئن میشد که ابتدا روی هر ایده به اندازهی کافی فکر شده و بعد عملی میشود. 

بعد از گذشت مدتیاسکاراز ابزارهای خلاقانه ای که (CEP) در اختیارش گذاشته بود برای آموزش اعضا استفاده کرد. مجموعهی ابزارهای خلاقیت به افراد خلاق کمک میکند تا در تعیین ارزشهای شرکت، برنامه ریزی و برقراری ارتباطات مستمر با مشتریان و راه اندازی یک کسب و کار موفق باشند. 

در سال 2019 شرکت “اوسیس” توانست تعداد عنوان کتابهای خود را به عدد 30 برساند و مدارسی که از این کتابها استفاده میکردند ، دو برابر شد و به 200 مورد رسید. همچنین فروش در این سال رشد 30 درصدی داشت. تیم “اوسیس” به 200 معلم در مورد اصول برگزاری جلسات کتاب خوانی آموزش داد. امروزه آموزشهای این تیم از طریق ویدئو منتشر میشود که این آموزشها در سایت خود شرکت قابل رویت است. 

 

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !