نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

پزشکان خانه‌نشین “صحت کاهانی”

پزشکان خانه‌نشین “صحت کاهانی”
پاکستان
پاکستان
  • 2017

نگارش توسط مهران میرزائی در ۳۰ تیر ۱۴۰۲

در “پاکستان” هر 20 دقیقه یک زن باردار جانش را از دست می‌دهد. علت این مرگ‌ومیر، مشکلات دوران بارداری یا هنگام زایمان است. این مرگ‌و‌میر تا 99 درصد موارد قابل پیشگیری است، اما اگر دکتر یا مامایی آموزش دیده در دسترس باشد. این در حالی است که تعداد زیادی از پزشکان زنان در پاکستان خانه‌نشین‌اند و طبابت نمی‌کنند و علت این خانه‌نشینی آن است که برای کار خارج از خانه نیاز به اجازه خانواده‌هایشان دارند. “صحت کاهانی” شرکتی است که توسط دو پزشک زن (دکتر سارا سعید و دکتر عفت ظفر) تأسیس شده است. “صحت کاهانی” ماماهای هر محله را…

  • 171 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

در “پاکستان” هر 20 دقیقه یک زن باردار جانش را از دست می‌دهد. علت این مرگ‌ومیر، مشکلات دوران بارداری یا هنگام زایمان است. این مرگ‌و‌میر تا 99 درصد موارد قابل پیشگیری است، اما اگر دکتر یا مامایی آموزش دیده در دسترس باشد. این در حالی است که تعداد زیادی از پزشکان زنان در پاکستان خانه‌نشین‌اند و طبابت نمی‌کنند و علت این خانه‌نشینی آن است که برای کار خارج از خانه نیاز به اجازه خانواده‌هایشان دارند.

“صحت کاهانی” شرکتی است که توسط دو پزشک زن (دکتر سارا سعید و دکتر عفت ظفر) تأسیس شده است. “صحت کاهانی” ماماهای هر محله را آموزش می‌دهد و آن‌ها را از طریق تماس ویدئویی با پزشکان زنان مرتبط می‌کند. هزینه مشاوره ویدئویی تنها کمی بیش‌تر از یک دلار است. این تیم توانسته 800 دکتر زن را با این پروژه به کار بگیرد که تعدادی زیادی از آن‌ها از داخل خانه این کار را انجام می‌دهند. همچنین این تیم تا کنون 1 میلیون و 200 هزار مشاوره ویدیوئی داده است.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !