نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

پنجمین مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا در سال 2017

پنجمین مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا در سال 2017
پنجمین مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا در سال 2017
پنجمین مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا در سال 2017
  • 2017

نگارش توسط مهران میرزائی در ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

موضوع رقابت سال 2017، «برگرداندن برابری» بود. برندگان این دوره عبارتند از: Buildx از انگلستان: این پلتفرم همکاری، دانش و ابزارهای لازم جهت طراحی و ساخت خانه‌های مقاوم را در اختیار کاربران و جوامع محلی قرار می‌دهد. ساختمان‌های مقاوم به قیمت پایین‌تر در دسترس جمعیت‌ وسیع‌تری قرار گرفته‌اند که به معنای دسترسی شرکت‌ها به بازاری وسیع‌تر در زنجیره تأمین هم هست. Feelif از اسلوونی: یک ابزار چندرسانه‌ای است که امکان حس کردن اشکال بر روی یک صفحه نمایش تخت را به افراد نابینا و کم‌بینا می‌دهد. برنامکی که با یک شبکه جبرانی ترکیب شده و به کاربران اجازه می‌دهد ازطریق…

  • 19 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

موضوع رقابت سال 2017، «برگرداندن برابری» بود. برندگان این دوره عبارتند از:

  • Buildx از انگلستان: این پلتفرم همکاری، دانش و ابزارهای لازم جهت طراحی و ساخت خانه‌های مقاوم را در اختیار کاربران و جوامع محلی قرار می‌دهد. ساختمان‌های مقاوم به قیمت پایین‌تر در دسترس جمعیت‌ وسیع‌تری قرار گرفته‌اند که به معنای دسترسی شرکت‌ها به بازاری وسیع‌تر در زنجیره تأمین هم هست.
  • Feelif از اسلوونی: یک ابزار چندرسانه‌ای است که امکان حس کردن اشکال بر روی یک صفحه نمایش تخت را به افراد نابینا و کم‌بینا می‌دهد. برنامکی که با یک شبکه جبرانی ترکیب شده و به کاربران اجازه می‌دهد ازطریق سیگنال‌های ویبره، ضربات حاصل از اشکال و محیط آنها را بر روی صفحه‌ نمایش حس کنند. این فن‌آوری جامع می‌تواند به نابینایان کمک کند تا یاد بگیرند، بخوانند و تولید محتوا کنند.
  • Saga از هلند: این پروژه، یک شبکه یادگیری همتا به همتاست که کاربران در آن مهارت‌های فنی را به صورت دلخواه از کارشناسان صنعتی، به شکلی انعطاف‌پذیر می‌آموزند. تمام دوره‌های آموزشی تکمیل‌شده و نتایج آنها، با استفاده از بلاک چین در یک پرونده دیجیتال نگهداری می‌شود. کاربران می‌توانند اعضای جامعه را به سرمایه گذاری جمعی در آموزش خود دعوت کنند. سرمایه گذاران می‌توانند در عوض، سهمی از درآمد آینده کاربر را دریافت نمایند.

یک جایزه اثرگذاری دیگر به مبلغ 50،000 یورو به «پروژه دوچرخه» تعلق گرفت. آنها دوچرخه‌های دست دوم را نوسازی و به پناهندگان و پناهجویان اهدا می‌کنند به طوری که دقیقاً بیش از 1000 دوچرخه در عرض یک سال اهدا شده است. برای پایدار ماندن این مدل، برخی دوچرخه‌های دریافتی از طریق فروشگاه دوچرخه، به فروش می‌رسند تا بودجه مورد نیاز تأمین شود.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !