نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

چاره‌جویی برای “پرابلم” صنعت و دانشگاه

چاره‌جویی برای “پرابلم” صنعت و دانشگاه
ایران
ایران

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۲۸ تیر ۱۴۰۲

دانشجویی که به دنبال پیوند دانشگاه و صنعت است چندین قدم از دیگرانی که فقط خود را مشغول تحصیل می‌کنند جلوتر و دغدغه‌مندتر و پیگیرتر است، داشتن همین خصلت‌ها کافی است تا دیگران روی فرد حساب ویژه‌ای بازکنند. در میان دانشجویان دانشگاه امیرکبیر “آرش برجی‌خانی” از آن دسته دانشجوها است که همین باعث شده تا در این دانشگاه کافه‌ای به نام “کافه صنعت” را راه اندازی کند تا بین دانشگاه و صنعت ارتباطی ایجاد کند و در این راه از حضور استادان نیز در پروژه‌های مختلف بهره برده است. اولین پروژه‌ی او منجر به بکارگیری او در بنیاد برکت شد…

  • 118 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

دانشجویی که به دنبال پیوند دانشگاه و صنعت است چندین قدم از دیگرانی که فقط خود را مشغول تحصیل می‌کنند جلوتر و دغدغه‌مندتر و پیگیرتر است، داشتن همین خصلت‌ها کافی است تا دیگران روی فرد حساب ویژه‌ای بازکنند. در میان دانشجویان دانشگاه امیرکبیر “آرش برجی‌خانی” از آن دسته دانشجوها است که همین باعث شده تا در این دانشگاه کافه‌ای به نام “کافه صنعت” را راه اندازی کند تا بین دانشگاه و صنعت ارتباطی ایجاد کند و در این راه از حضور استادان نیز در پروژه‌های مختلف بهره برده است. اولین پروژه‌ی او منجر به بکارگیری او در بنیاد برکت شد که همین جرقه‌ای بود تا با دوستی آشنا شود و اولین طرح “پلتفرم پرابلم” از همین آشنایی کلید خورد. گروهی از دوستان پیگیر کنار هم قرار گرفتند و “پرابلم” جامع‌تر و کامل‌تر در بهار 1396 شکل گرفت.

“پرابلم” به عنوان یک واسطۀ نوآوری بین مجموعه‌هایی که داخل سازمان خود نیاز نوآورانه و فناورانه دارند و شبکه‌ای از نوآوران که تواناییِ رفع آن نیاز را دارند، قرار می‌گیرد و با شناساییِ نیازها و مسائل موجود در مجموعه‌ها، فرآیندی را طراحی و اجرا می‌کند که شبکۀ بزرگی از نوآوران و فناوران برای حلِ نیاز و مسئلۀ موجود، بهترین راهکارها را ارائه دهند. شرکت توسعه نوآوری و فن‌آوری چاره‌جو (پرابلم) به عنوان یکی از کارگزارن اصلی رفع نیازهای فناورانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز فعالیت می‌کند.

“پرابلم” از تابستان 1397 تا تابستان 1399 حل 20 چالش موفق را در کارنامه کاری خود دارد که این 20 چالش از چالش‌های مهم شرکت‌های بزرگ داخلی بوده است که به کمک این تیم جوان به راه‌حل‌های موفقی برای رفع مشکلات خود رسیده‌اند.

هدف کلی “پرابلم” «ارتباطِ صنعت و دانشگاه» است که این هدف برای اعضای این گروه فقط شعار نبوده، بلکه با نشان دادن اراده، برداشتن سنگ از سر راه مردم برایشان مهم بوده است.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !