نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

چهارمین مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا در سال 2016

چهارمین مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا در سال 2016
چهارمین مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا در سال 2016
چهارمین مسابقات نوآوری اجتماعی اروپا در سال 2016
  • 2016

نگارش توسط مهران میرزائی در ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

در این سال حول محور «آینده‌های یکپارچه»، خبرهایی از تازه‌واردان به اروپا شنیده شد که تجارب خود را با هم به اشتراک می‌گذارند، و هم‌چنین از کمیسیون اروپا که یکپارچه‌سازی و کارآفرینی برای مهاجران را مورد حمایت قرار می‌دهد. در این سال Cucula از آلمان، Project Virtuous Triangle از ترکیه و The Machine to be Another از اسپانیا، برندگان مسابقه نوآوری اجتماعی اروپا شدند. Cucula برنده آلمانی، یک کارگاه عملی و یک برنامه آموزشی است که برای پناهندگان و مهاجران و با کمک آنها در برلین ایجاد شده است. این کارگاه، براساس مفهوم طراح ایتالیایی، اِنزو ماری، محصولاتی را طراحی…

  • 15 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

در این سال حول محور «آینده‌های یکپارچه»، خبرهایی از تازه‌واردان به اروپا شنیده شد که تجارب خود را با هم به اشتراک می‌گذارند، و هم‌چنین از کمیسیون اروپا که یکپارچه‌سازی و کارآفرینی برای مهاجران را مورد حمایت قرار می‌دهد. در این سال Cucula از آلمان، Project Virtuous Triangle از ترکیه و The Machine to be Another از اسپانیا، برندگان مسابقه نوآوری اجتماعی اروپا شدند.

  • Cucula برنده آلمانی، یک کارگاه عملی و یک برنامه آموزشی است که برای پناهندگان و مهاجران و با کمک آنها در برلین ایجاد شده است. این کارگاه، براساس مفهوم طراح ایتالیایی، اِنزو ماری، محصولاتی را طراحی و تولید کرده و می‌فروشد؛ و با محوریت تولید مبلمان مدرک فنی ارائه می‌دهد. هم‌چنین یک برنامه آموزشی را اجرا می‌کند که شامل کلاس‌های زبان آلمانی، مشاوره حقوقی و حمایت‌های دیگر برای نوشتن CV، درخواست‌های شغلی، و زندگی روزمره در آلمان می‌شود.
  • The Machine to be Another، پروژه‌ای اسپانیایی است برای به اشتراک گذاشتن تنوع فرهنگی و تجربه واقعیت مجازی که به‌منظور بازتولید، تکرار و در میان گذاشتن تجارب مهاجران طراحی شده است؛ به نحوی که هر فردی می‌تواند خودش را جای یک پناهنده بگذارد. این پروژه با استفاده از یک روایت صوتی ضبط شده، قصه‌ای ساخته، و آن را در ترکیب با فن‌آوری واقعیت مجازی 360 به اشتراک می‌گذارد. هدف از این پروژه، ایجاد ایستگاه‌های روایت آرشیوی به نقل از پناهندگان و مهاجران، در مدارس، کتابخانه‌ها، موزه‌ها و دیگر نهادهای فرهنگی سراسر اروپا و جهان است.
  • Project Virtuous Triangle از ترکیه، بچه‌های دبستانی سوری را با دانشجویان جوان ترک پیوند می‌دهد، در کنار یک دانشجوی مربی در دانشگاه که تدریس، مربی‌گری و به اشتراک‌گذاری زبان را بر عهده دارد. این پروژه به مبارزه با تبعیض نژادی در ترکیه کمک کرده و باعث می‌شود کودکان پناهنده بتوانند زبان ترکی یاد گرفته، به مدرسه بروند، و درنهایت شغلی پیدا کنند؛ یا فرصت‌های آینده به رویشان باز شود. هدف از این پروژه، افزایش مشارکت میان شرکت‌های خصوصی، دولت، مدارس و دیگر نوآوران اجتماعی به‌منظور ترویج هم‌بستگی و وحدت اجتماعی از سنین پایین است.

در این سال علاوه ‌بر برنده آینده‌های یکپارچه، جایزه اثرگذاری چهارم به مبلغ 50،000 یورو به Love Your Waste اهدا شد، یک شرکت اجتماعی فرانسوی که با دور ریختن مواد غذایی مبارزه می‌کند. این شرکت، در دوره 2015 رقابت‌ها، به مرحله نیمه‌نهایی رسیده بود و از آن زمان تاکنون تأثیرگذاری قابل‌ملاحظه‌ای داشت. Love Your Waste دکه‌هایی در شرکت‌ها، مدارس، و بیمارستان‌ها داشته و به جمع‌آوری پسماندهای زیستی می‌پردازد که به انرژی تجدیدپذیر تبدیل می‌شوند. آنها از آوریل 2015، بیش از 137 تن پسماند خوراکی را بازیافت کرده و برای آموزش دادن مردم و جلوگیری از تولید زباله، برنامه‌های آموزشی فشرده‌ای برگزار کرده‌اند. داوران مسابقه، تحت تأثیر اثرگذاری دوگانه این پروژه یعنی هم اثر زیست‌محیطی و هم اجتماعی، در کنار برنامه‌های قدرتمند کسب و کار آنها قرار گرفتند.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !