نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

کودکان ناجی حیات وحش می‌شوند

کودکان ناجی حیات وحش می‌شوند
آفریقای جنوبی
آفریقای جنوبی
  • 2008

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۰۸ مهر ۱۴۰۲

“مدرسه داکتاری بوش” (DAKTARI Bush School) واقع در استان لیمپوپو در آفریقای جنوبی است که بخشی از آن “یتیم‌خانه حیات وحش” است و هر هفته پذیرای هشت دانش آموز محلی برای آموزش عملی محیط‌زیست است. کودکان در طول یک هفته از اهمیت محیط خود آگاه می‌شوند. دانش‌آموزان از طریق درس‌ها و فعالیت‌هایی، از جمله مراقبت از حیوانات مجروح و یتیم، مانند مانگوس یا یوزپلنگی به نام مارتین یاد می‌گیرند که در محیط زیست خود چگونه از حیوانات آسیب‌دیده حمایت کنند.  کودکان  این فرصت را پیدا می‌کنند تا از طریق تعامل با حیوانات مجروح و یتیم ،محیط طبیعی غنی خود را…

  • 156 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

“مدرسه داکتاری بوش” (DAKTARI Bush School) واقع در استان لیمپوپو در آفریقای جنوبی است که بخشی از آن “یتیم‌خانه حیات وحش” است و هر هفته پذیرای هشت دانش آموز محلی برای آموزش عملی محیط‌زیست است. کودکان در طول یک هفته از اهمیت محیط خود آگاه می‌شوند. دانش‌آموزان از طریق درس‌ها و فعالیت‌هایی، از جمله مراقبت از حیوانات مجروح و یتیم، مانند مانگوس یا یوزپلنگی به نام مارتین یاد می‌گیرند که در محیط زیست خود چگونه از حیوانات آسیب‌دیده حمایت کنند.  کودکان  این فرصت را پیدا می‌کنند تا از طریق تعامل با حیوانات مجروح و یتیم ،محیط طبیعی غنی خود را کاوش کنند. این آموزش‌ها کودکان را قادر می‌سازد تا از میراث بومی خود محافظت کنند. آنها از طریق تجربیات خود، برای محافظت از محیط زیست و احتمالاً در آینده شغلی‌شان در زمینه “اکوتوریسم” توانمند می‌شوند.

کودکان پس از آموزش، به مدیریت صحیح زباله و احترام به حیوانات و اقداماتی از این قبیل در جوامع محلی خود ادامه می‌دهند.

ماموریت این مدرسه الهام بخشیدن، ایجاد انگیزه و آموزش به کودکان برای مراقبت از محیط زیست از طریق یک “یتیم‌خانه حیات‌وحش” است. این مدرسه معتقد است که آموزش بهترین راه برای دستیابی به حفاظت پایدار از میراث طبیعی محبوب آفریقا است.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !