نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

کسب مهارت راهی برای مقابله با مشکلات

کسب مهارت راهی برای مقابله با مشکلات
ایران
ایران
  • 2014

نگارش توسط مهران میرزائی در ۰۸ بهمن ۱۴۰۲

“فاطمه شریف‌پور”دارای دیپلم و مدیر “کانون فرهنگی هنری ساجده” و خیریه “باران رحمت” شهر “مهاباد” استان “آذربایجان غربی” است. “شریف‌پور” از سال ۱۳۹۳ در “کانون فرهنگی هنری ساجده” به عنوان مدیر فعالیت خود را آغاز کرده است. خانم “شریف‌پور” از شروع فعالیت‌هایش می‌گوید:« قبلا در مسجد فعال بودیم ولی بعدها حجم کارهایمان زیاد شد و در بیرون مسجد مکانی را اجاره کردیم و به فعالیت خود ادامه دادیم. دختر من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد زبان انگلیسی است و به همین دلیل کار را با آموزش زبان انگلیسی آغاز کردیم. در ابتدا ۱۱۰ نفر جذب کلاس‌های آموزش زبان شدند. بعد کلاس‌های…

  • 75 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

“فاطمه شریف‌پور”دارای دیپلم و مدیر “کانون فرهنگی هنری ساجده” و خیریه “باران رحمت” شهر “مهاباد” استان “آذربایجان غربی” است. “شریف‌پور” از سال ۱۳۹۳ در “کانون فرهنگی هنری ساجده” به عنوان مدیر فعالیت خود را آغاز کرده است. خانم “شریف‌پور” از شروع فعالیت‌هایش می‌گوید:« قبلا در مسجد فعال بودیم ولی بعدها حجم کارهایمان زیاد شد و در بیرون مسجد مکانی را اجاره کردیم و به فعالیت خود ادامه دادیم. دختر من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد زبان انگلیسی است و به همین دلیل کار را با آموزش زبان انگلیسی آغاز کردیم. در ابتدا ۱۱۰ نفر جذب کلاس‌های آموزش زبان شدند. بعد کلاس‌های تقویتی برای تمامی دروس راه‌اندازی کردیم. این یک جنبه از کار ما بود که درآمدزا بود. در ادامه برای اشتغال‌زایی بانوان بی‌سرپرست و نیازمند شغل، کلاس‌های مختلفی همچون قالیبافی، گلیم بافی، بافتنی و سایر هنرهای دستی که متقاضی داشت برگزار کردیم. برای هر کلاس مربی درجه یک می‌آوردیم تا به بانوان آموزش دهند. علاوه بر این‌ها کلاس‌های قرآن و احکام هم به صورت رایگان برای زنان سرپرست خانوار برگزار می‌شد. سال ۱۳۹۸ مجوز مرکز نیکوکاری را دریافت کردیم. تقریبا نهصد پرونده داریم و تمامی خدمات برای بانوان بی‌سرپرست و فرزندانشان کاملاً رایگان است ولی از سایر افرادی که مشکل مالی ندارند شهریه دریافت می‌شود و با شهریه‌های جمع‌آوری شده مرکز نیکوکاری را اداره می‌کنی».

پدر “شریف‌پور”  پنجاه و شش سال پیش‌ ماموستا بوده است و همین مسئله سبب شد که وی به مسائل دینی علاقمند شود. متاسفانه خانم “شریف‌پور” پسر و برادر خود را در سال ۱۳۹۳ از دست دادند. وقتی برای دادن پول خیرات آن‌ها به مسجد می‌رفتند؛ تصمیم گرفتند کلاس تدریس قرآن برای کودکان و خانم‌ها برگزار کنند. از سال ۱۳۹۳  کانون شروع به فعالیت کرد، به دلیل روابط خوبی که ایشان داشتند از خانم‌ها کمک جمع‌آوری کردند و به افراد نیازمند می‌رساندند. به همین شیوه هم نیازمندان منطقه را شناسایی کردند و هم خیرین پای کار جذب شدند. به مرور اعتماد مردم به کارهای ایشان جلب شد و با پیشنهاد خانم‌ها اقدام به دریافت مجوز برای مرکز نیکوکاری کردند. در همان سال برای کانون ساختمان اجاره کردند و به بهزیستی و کمیته امداد مراجعه و از آنها خواستند زنان بی‌سرپرست را به کانون معرفی کنند تا خدمات رایگان به خودشان و فرزندانشان ارائه شود. دو سال بعد مجوز مرکز را گرفتند و فعالیت‌شان را در ساختمانی که با پول وام ازدواج دخترانشان رهن کرده‌ بودند آغاز کردند.

علاوه بر فعالیت‌های آموزشی خدمات مختلفی را به نیازمندان ارائه می‌دهند. امسال بیشترین میزان قربانی را در شهر داشتند و هزار و ششصد کیلوگرم گوشت قربانی را میان نیازمندان توزیع کردند. پیش‌از مناسبت‌های مختلف مثل عید نوروز، شب یلدا، ماه رمضان، عید قربان‌و… برگه‌های کاغذی را چاپ می‌کنند و بین مغازه‌دارها توزیع می‌کنند و نیازهای کانون را اعلام می‌کنند که مثلاً نوشت‌افزار یا سبد کالا برای توزیع لازم است ‌و… همیشه حجم فراوانی کمک جمع‌آوری می‌شود که می‌توانند تا دویست خانوار را پوشش دهند.

در میان اهل سنت برای امام حسین‌(ع) نذری دادن مرسوم نیست ولی خانم “شریف‌پور” هر سال آش نذری می‌پزد. جمع خانم‌هایی که در این مرکز نیکوکاری با وی همراه شده‌اند هیچ چشم‌داشتی ندارند و از جان و مال و و زندگی‌شان برای خدمت به مردم مایه گذاشته‌اند.

هر سال چهار بار نمایشگاه فروش را در سالن وحدت شهر برگزار می‌کنند تا محصولات تولیدی خانم‌ها ارائه شود و با فروش آن درآمد پایداری ایجاد شود. صد و ده نفر از بانوان هنرمند در این نمایشگاه محصولات خود را عرضه می‌کنند.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !