نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

گواهینامه “شرکت B” یا نشان تعهد اجتماعی کسب‌و‌کارها

گواهینامه “شرکت B” یا نشان تعهد اجتماعی کسب‌و‌کارها
آمریکا
آمریکا
  • 2006

نگارش توسط مهران میرزائی در ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

“شرکتB” مجموعه‌ای با اعتبار جهانی است که گواهینامه آن امروزه به نمادی شاخص برای شرکت‌هایی تبدیل شده که می‌خواهند نشان دهند چقدر تأثیر اجتماعی دارند. این گواهینامه نه تنها نشان می‌دهد که شرکت‌های مختلف در کدام مؤلفه‌ها نسبت به دیگر شرکت‌ها برتری دارند، بلکه آن‌ها را متعهد می‌کند که با تغییراتی در ساختار قانونی خود، به سهامداران و ذی‌نفعان این اطمینان را بدهند که در آینده هم اهداف اجتماعی و خیرخواهانه خود را دنبال می‌کنند. جِی کوئِن گیلبرت، بارت هولاهان و اندرو کاسوی که از بیست سال پیش دوستانی صمیمی بوده و در استنفورد آمریکا با هم زندگی می‌کردند، آزمایشگاه…

  • 338 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

“شرکتB” مجموعه‌ای با اعتبار جهانی است که گواهینامه آن امروزه به نمادی شاخص برای شرکت‌هایی تبدیل شده که می‌خواهند نشان دهند چقدر تأثیر اجتماعی دارند. این گواهینامه نه تنها نشان می‌دهد که شرکت‌های مختلف در کدام مؤلفه‌ها نسبت به دیگر شرکت‌ها برتری دارند، بلکه آن‌ها را متعهد می‌کند که با تغییراتی در ساختار قانونی خود، به سهامداران و ذی‌نفعان این اطمینان را بدهند که در آینده هم اهداف اجتماعی و خیرخواهانه خود را دنبال می‌کنند.

جِی کوئِن گیلبرت، بارت هولاهان و اندرو کاسوی که از بیست سال پیش دوستانی صمیمی بوده و در استنفورد آمریکا با هم زندگی می‌کردند، آزمایشگاه B را در سال 2006 تأسیس کردند. آنها برای یافتن بهترین راه حل برای تحقق عدالت اجتماعی در کسب و کارها سال‌ها جستجو کرده بودند. حالا بیش از 3100 شرکت دارای گواهینامه ‌B  در 71 کشور سراسر جهان وجود دارند که به ایجاد یک اقتصاد فراگیر و احیاکننده کمک می‌کنند تا به سهم خود نقش موثری را در رفاه مشترک و بادوام برای همه مردم ایفا کنند.

آزمایشگاه B یک شبکه غیرانتفاعی است که با تأثیر اجتماعی و زیست‌محیطی بر شرکت‌ها، اقتصاد جهانی را به نفع همه مردم، جوامع و کره زمین تغییر می‌دهد. گواهی B به معنای این است که یک کسب‌وکار استانداردهای بالای عملکرد، پاسخگویی و شفافیت را در مورد عواملی از جمله کارکنان، زنجیره تأمین و مواد ورودی و مسئولیت اجتماعی رعایت می‌کند. برای کسب این گواهینامه، یک شرکت باید:

-با کسب امتیاز 80 یا بالاتر در ارزیابی‌های آزمایشگاه B، عملکرد اجتماعی و زیست محیطی بالایی را نشان دهد.

-با تغییر ساختار مدیریت شرکت خود برای پاسخگویی به همه ذی نفعان، نه فقط سهامداران، تعهد قانونی داشته باشد.

– اطلاعات مربوط به عملکرد شرکت که طبق استانداردهای آزمایشگاه B اندازه گیری شده است بصورت شفاف در دسترس عموم قرار بگیرد و از طریق سایت آزمایشگاه B انتشار یابد.

تا به امروز حدود 5800 شرکت در 158 صنعت گواهینامه B دریافت کرده‌اند.

 

 

منبع: موسسه نیکوکاری مجتبی معین

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !