نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

“گودجیم” ترکیبی از ورزش و مهربانی

“گودجیم” ترکیبی از ورزش و مهربانی
انگلستان
انگلستان

نگارش توسط مهران میرزائی در ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

“گود جیم” (good gym) نوآوری اجتماعی است که ورزش را با نیکوکاری ترکیب کرده و برای رشد و توسعه فردی ، افراد سراسر انگلستان مفید است. “ایوو گورملی”، بنیانگذار ” گودجیم” معتقد است که اگر زمان و انرژی صرف شده برای وزنه‌برداری یا دویدن روی تردمیل را با انجام کارهای خوب در جامعه ترکیب کنیم بسیار مفیدتر خواهد بود. “گورملی” در هفت سال گذشته، به واسطه ” گودجیم” به مردم کمک کرده است تا  این کار را انجام دهند. “گودجیم” ورزش را با انجام کارهای خیر به سه طریق ترکیب می‌کند: داوطلبان که همان ورزشکاران‌اند می‌توانند برای انجام یک فعالیت…

  • 44 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

“گود جیم” (good gym) نوآوری اجتماعی است که ورزش را با نیکوکاری ترکیب کرده و برای رشد و توسعه فردی ، افراد سراسر انگلستان مفید است.

“ایوو گورملی”، بنیانگذار ” گودجیم” معتقد است که اگر زمان و انرژی صرف شده برای وزنه‌برداری یا دویدن روی تردمیل را با انجام کارهای خوب در جامعه ترکیب کنیم بسیار مفیدتر خواهد بود. “گورملی” در هفت سال گذشته، به واسطه ” گودجیم” به مردم کمک کرده است تا  این کار را انجام دهند.

“گودجیم” ورزش را با انجام کارهای خیر به سه طریق ترکیب می‌کند:

داوطلبان که همان ورزشکاران‌اند می‌توانند برای انجام یک فعالیت اجتماعی، مانند باغبانی و درختکاری یا نقاشی، به صورت گروهی، ثبت‌نام کنند.

داوطلبان می‌توانند برای افراد مسن‌تر کارهایی به عنوان “مأموریت” انجام دهند، مانند خرید مواد غذایی یا تعویض لامپ.

یا اینکه داوطلبان می‌توانند به صورت هفتگی یک برنامه ورزشی را با بازدید از یک فرد مسن در محله‌ی خود و خوردن یک فنجان چای ادغام کنند.

در اوایل سال 2014، ” گودجیم” در 9 منطقه در بریتانیا فعالیت داشت. این سازمان 245000 پوند از طریق صندوق “نوآوری مرکز اقدام اجتماعی” (CSAIF) برای حمایت از گسترش آن در مناطق جدید دریافت کرد. از آن زمان، “گود جیم” به سرعت رشد کرد و تعداد داوطلبانش دو برابر رشد کرد و بیش از 3000 دونده را درگیر فعالیت‌های داوطلبانه کرد. در سال 2014، “گودجیم” از 349 سالمند حمایت و مراقبت کرد. امروز، این رقم به بیش از 1180 نفر افزایش یافته است و تا سال 2018، در مسیر حمایت از 29645 نفر سالمند قرارا دارد.

بخشی از بودجه این “نوآوری اجتماعی” به طور خاص برای بهبود پلتفرم‌های آنلاین استفاده شد. بخشی در پلتفرم ایجاد شد که در آن دوندگان جدید بتوانند ثبت‌نام کنند و دوندگان قدیمی بتوانند پیشرفت خود را ثبت کنند. علاقمندان به “گودجیم” نیز  می‌توانند با استفاده از این پلتفرم در محله خود چالش‌های مشابهی راه‌اندازی کنند.

“گودجیم” نتایج مفید بسیاری برای جوامع محلی به دنبال دارد مانند: تقویت سلامت و رفاه دوندگان و افراد مسن و همچنین کمک به حفظ فضاهای عمومی.

برخی از شرکت‌ها هم با “گودجیم” مشارکت کردند مانند شرکت پوشاک (New Balance) که به همه‌ی دوندگان تی‌شرت اهدا کرده است و همچنین با “گود جیم” در یک سری تبلیغات تلویزیونی در مورد “استفاده از دویدن برای نیکوکاری” مشارکت داشته است. همچنین، همکاری اخیر با (parkrun) می‌تواند “گودجیم” را به مخاطبان کاملا جدیدی که علاقه‌مند به تناسب اندام هستند معرفی کند.

“گودجیم” یکی از هشت نوآوری امیدوارکننده است که از طریق (Accelerating Ideas Fund)، مشارکتی بین(Nesta) و(Big Lottery Fund) برای حمایت از ایده‌هایی با پتانسیل تغییر زندگی افراد مسن، پشتیبانی می‌شود.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !