نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

“این من هستم”؛ سلامت روان

“این من هستم”؛ سلامت روان
انگلستان
انگلستان

نگارش توسط مهران میرزائی در ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

“این من هستم” (this is me) ،یک نوآوری اجتماعی است که کارفرمایان را تشویق می‌کند تا نگرش‌هایشان در مورد سلامت روان در محیط کار را تغییر دهند. این مجموعه از کارمندان سازمان ها حمایت می‌کند تا تجربه‌های سلامت روان خود و یا اطرافیانشان را به صورت وبلاگ نویسی یا ویدئو و یا هر رسانه ی دیگری که برایشان مفید است به اشتراک بگذارند و از این راه فرهنگ‌های فراگیر سالم در زمینه‌ی سلامت روان را گسترش دهند.  “این من هستم” ، به عنوان یک نوآوری اجتماعی، برنده‌ی جایزه‌ی سلامت روان شده و هدف آن پایان دادن به شرمساری و خجالت…

  • 91 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

این من هستم” (this is me) ،یک نوآوری اجتماعی است که کارفرمایان را تشویق میکند تا نگرشهایشان در مورد سلامت روان در محیط کار را تغییر دهند. این مجموعه از کارمندان سازمان ها حمایت میکند تا تجربههای سلامت روان خود و یا اطرافیانشان را به صورت وبلاگ نویسی یا ویدئو و یا هر رسانه ی دیگری که برایشان مفید است به اشتراک بگذارند و از این راه فرهنگهای فراگیر سالم در زمینهی سلامت روان را گسترش دهند. 

“این من هستم” ، به عنوان یک نوآوری اجتماعی، برندهی جایزهی سلامت روان شده و هدف آن پایان دادن به شرمساری و خجالت پیرامون سلامت روان است. 

اما چرا “این من هستم” ایجاد شد؟ مسئولان این پروژه توضیح می دهند که بزرگترین چالشی که بیماران روانی با آن درگیر هستند این است که افراد به دلیل خجالت، بیماری روانی را با بیماری جسمی یکی نمیدانند. همه ی ما می دانیم که کارکنان در محیط کار به سختی کار میکنند و برای کارفرمایان، سلامت روان کارمندان بسیار مهم است . از طرف دیگر کنترل این مشکل هزینه بر و سخت است از این رو “این من هستم” به وجود آمد، تا باداستان سراییقدمی در درمان این مشکل بردارد. 

 مدارک موجود، اثبات کنندهی این موضوع است که داستان سرایی یکی از قدرتمندترین ابزارهای تغییر رفتار است و سازمان هایی که از این روش استفاده میکنند پیشرفت بهتری دارند. 

پویشربان سبزیکی از پویش های معروف “این من هستم” است. در این پویش کارمندان در هفتهی سلامت روان یا یک تاریخ خاص، به لباس خود یک ربان سبز وصل میکنند. هدف این کار پایان دادن به شرمساریسلامت رواناست. 

(time to change) یازمانی برای تغییرپویش دیگری است که توسط خیریهها اجرا میشود و هدف آن بهبود نگرش و رفتار عمومی نسبت به افراد دارای مشکلات سلامت روان است. 

این مجموعه برنامه ی دیگری به نامرفاه در محل کاردارد که یک برنامهی آنلاین بوده و به رشد مهارتهای افراد دارای مشکلات سلامت روان کمک میکند. این برنامه مهارتهایی که فرد لازم دارد را به او یاد میدهد تا به نقطهی بحران نزدیک نشود. 

علاوه بر اینها وب سایت (this is me) اطلاعاتی در مورد کمپینها، افرادی که در این کمپینها شرکت کرده‌اند، موفقیتهایی که کسب کردهاند و داستانها و ویدئوهای واقعی در اختیار مخاطب قرار میدهد. مخاطبین میتوانند برای دریافت راهنمای “این من هستم” ، خبرنامه‌ها و دعوتنامهها در سایت و متناسب با منطقهی خود ثبت نام کنند. 

“این من هستم” در ابتدا یک نوآوری اجتماعی در شهرلندنبود اما کم کم به خارج از مناطقلندنگسترش یافت و توانست به عنوان یک نیروی محرکهی قوی در سرتاسر انگلستانبرای تغییر در نگرش سلامت روان موثر باشد. 

“این من هستم” سازمان‌ها را حمایت میکند در نتیجه، سازمانها نیز میتوانند از کارمندان خود که دارای مشکلات و چالشهای سلامت روان هستند حمایت کنند. 

 

مشارکت بالندسک” (landsec) نیز نقش مهمی در گسترش “این من هستم” داشته است. “لندسکیک کسب و کار ملی با شبکه‌ای قوی از ارتباطات تجاری و مقامات محلی است. این کسب و کار، پویش های “این من هستم” را به سازمانها معرفی می‌کند تا کارمندان نیازمند خدمات سلامت روان مورد حمایت قرار بگیرند. 

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !