نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

“پس از مغرب” الگویی برای سبک زندگی اسلامی شیعیان

“پس از مغرب” الگویی برای سبک زندگی اسلامی شیعیان
عراق
عراق

نگارش توسط مهران میرزائی در ۱۷ بهمن ۱۴۰۲

در روزهایی که بسیاری از برنامه‌های گفتگومحور با فرم‌های غیرجذاب حوصله مخاطب را سر می‌بَرند، برنامه انگلیسی‌زبان “پس از مغرب” توانسته اقبال تازه‌ای را به محتوای شیعی جلب کند.  این پادکست کوشیده به جای تغییر دادن پیام‌های مذهبی به بهانه جذب مخاطب روز، عقاید خود را در خلال تجربیات و قصه‌های مهمانان به گوش مخاطب برساند‌.  از نکات برجسته این برنامه می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در این پادکست از موضوعات مختلف اعم از سینما، اینفلوئنسرها، ترول‌های اینستا، حقوق بشر، جنگ اسرائیل و فلسطین، مدیریت خشم و حقوق زن و مرد صحبت می‌کند که همه اینها از دغدغه…

  • 55 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

در روزهایی که بسیاری از برنامه‌های گفتگومحور با فرم‌های غیرجذاب حوصله مخاطب را سر می‌بَرند، برنامه انگلیسی‌زبان “پس از مغرب” توانسته اقبال تازه‌ای را به محتوای شیعی جلب کند. 

این پادکست کوشیده به جای تغییر دادن پیام‌های مذهبی به بهانه جذب مخاطب روز، عقاید خود را در خلال تجربیات و قصه‌های مهمانان به گوش مخاطب برساند‌. 

از نکات برجسته این برنامه میتوان به این موضوع اشاره کرد که در این پادکست از موضوعات مختلف اعم از سینما، اینفلوئنسرها، ترولهای اینستا، حقوق بشر، جنگ اسرائیل و فلسطین، مدیریت خشم و حقوق زن و مرد صحبت میکند که همه اینها از دغدغه های روز جوانان است و تلاش می‌کند که در برنامههای خود ارتباط این مباحث با دین را با مهمانان خود بررسی کند. مثلا در قسمت اول بحث بر روی فیلم بانوی بهشت است و در قسمت ۶۳ این برنامه مهمان دعوت شده، فوتبالیست عراقی است که در یکی از بهترین تیم‌های انگلیس بازی میکند به نام علی الحمادی، او از سبک زندگی دینی به عنوان یک ورزشکار حرفهای صحبت میکند. 

مهمانانی که با سلیقه و استعدادهای متفاوتی اعم از سلبریتیهای مجازی و حقیقی تا روحانی و جوانان نخبه فکری و مهارتی در آن حضور پیدا میکنند و وجه مشترک همه‌ی آنها شیعهبودن و علاقهمند به ترویج عقائد مکتب شیعه” است. 

شاید یکی از نقاط برجسته در این برنامه استفاده از دو مجری توانا در بیان و ارتباط گیری است که با حضور در فضای بسیار ساده ولی گرم و صمیمی، برنامهای جذاب تولید میکنند که هزاران مخاطب از کشورهای مختلف را به خود جلب کرده است. و در همین مدت کم در یوتویوب۴ هزار دنبال کننده و در اینستاگرام۱۵ هزار فالور دارد و بیش از هفتاد قسمت از آن گذشته است و این برنامه در قالبهای متنوع مانند: از شبکه ماهوارهای و بصورت پادکست در فضای مجازی پخش میشود. 

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !