نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

تلاش برای نجات جامعه پناهندگان

تلاش برای نجات جامعه پناهندگان
سودان جنوبی
سودان جنوبی
  • 2023

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۱۰ بهمن ۱۴۰۲

“نهیال دنگ” (Nhial Deng)، پناهنده سودان جنوبی، در اردوگاه پناهندگان “کاکوما” در کنیا، بیش از ۲۰،۰۰۰ پناهنده را از طریق برنامه‌های صلح آفرینی، آموزش و کارآفرینی توانمند کرده است و فضای امنی برای جوانان ایجاد کرده است تا از زخم‌های روانی خود نجات یابند. “نهیال” به عنوان برنده جایزه جهانی معلم در سال ۲۰۲۳ معرفی شده است. این جایزه به ارزش ۱۰۰،۰۰۰ دلار، به یک دانشجوی استثنایی داده می‌شود که تاثیر واقعی بر یادگیری، زندگی همکلاسی‌های خود و جامعه خود داشته باشد. هنگام شیوع ویروس کرونا، نهیال یک کمپین آگاهی دیجیتال را برای مبارزه با اطلاعات نادرست راه‌اندازی کرد که…

  • 60 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

“نهیال دنگ” (Nhial Deng)، پناهنده سودان جنوبی، در اردوگاه پناهندگان “کاکوما” در کنیا، بیش از ۲۰،۰۰۰ پناهنده را از طریق برنامه‌های صلح آفرینی، آموزش و کارآفرینی توانمند کرده است و فضای امنی برای جوانان ایجاد کرده است تا از زخم‌های روانی خود نجات یابند.
“نهیال” به عنوان برنده جایزه جهانی معلم در سال ۲۰۲۳ معرفی شده است. این جایزه به ارزش ۱۰۰،۰۰۰ دلار، به یک دانشجوی استثنایی داده می‌شود که تاثیر واقعی بر یادگیری، زندگی همکلاسی‌های خود و جامعه خود داشته باشد.

هنگام شیوع ویروس کرونا، نهیال یک کمپین آگاهی دیجیتال را برای مبارزه با اطلاعات نادرست راه‌اندازی کرد که بر مبنای منابع معتبری مانند سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت کنیا بود. این تلاش‌ها باعث شد که بیش از ۴۰ هزار نفر در کمپ پناهندگان کاکوما و کالوبایی به اطلاعات قابل اعتماد در مورد ویروس دسترسی پیدا کنند. کمپین آگاهی دیجیتال او در طول شیوع کرونا، نشان دهنده تعهد او به انتشار اطلاعات دقیق و کمک به جامعه‌اش در اطلاع‌رسانی و حفظ سلامتی است.

“نهیال” همچنین یک حساب توییتر در کمپ پناهندگان راه‌اندازی کرد تا تجربیات پناهندگان را به اشتراک بگذارد.
از منظر دست اندرکاران جایزه جهانی معلم، داستان نهیال یادآور قدرت و پتانسیل تغییر مثبتی است که در جامعه پناهندگان وجود دارد و تعهد او به بهبود شرایط دیگران، واقعاً قابل تحسین است.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !