نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

درخت مصنوعی سلام، آلودگی هوا خداحافظ

درخت مصنوعی سلام، آلودگی هوا خداحافظ
ایران
ایران

نگارش توسط مهران میرزائی در ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

“ذاکر حمیدی” استاد دانشگاه تبریز و مبتکر و مجری “درخت مصنوعی تصفیه هوا” است. ساخت این درخت مصنوعی با همکاری اساتید دانشگاه تبریز، شهرداری و شرکت‌های دانش بنیان در راستای کاهش آلودگی ۳۰ تا ۴۰ درصدی طرح محلول پاشی، ساخته و نصب شده است. مصرف برق این “درخت صنعتی” در حد یک سماور برقی است، استادان دانشگاه با همکاری شرکت‌های دانش بنیان به منظور تقویت فرایند عمل تصفیه هوا، موادی بر محلول مورد استفاده در محلول پاشی اضافه کردند تا عملکرد این درخت مصنوعی در جذب فلزات سنگین هوا افزایش یابد. این محلول در داخل این “درخت صنعتی” تعبیه شده…

  • 62 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

“ذاکر حمیدی” استاد دانشگاه تبریز و مبتکر و مجری “درخت مصنوعی تصفیه هوا” است. ساخت این درخت مصنوعی با همکاری اساتید دانشگاه تبریز، شهرداری و شرکتهای دانش بنیان در راستای کاهش آلودگی ۳۰ تا ۴۰ درصدی طرح محلول پاشی، ساخته و نصب شده است. مصرف برق این “درخت صنعتی” در حد یک سماور برقی است، استادان دانشگاه با همکاری شرکتهای دانش بنیان به منظور تقویت فرایند عمل تصفیه هوا، موادی بر محلول مورد استفاده در محلول پاشی اضافه کردند تا عملکرد این درخت مصنوعی در جذب فلزات سنگین هوا افزایش یابد. این محلول در داخل این “درخت صنعتی” تعبیه شده و می‌تواند سالانه ۶۱ میلیون مترمکعب هوا را تصفیه کند و قابل استفاده در مراکز صنعتی و مناطق آلوده و پرتراکم شهری است. 

“درخت مصنوعی” ارزان ترین دستگاه تصفیه هوا است، این درخت مصنوعی هوشمند بوده و قابلیت خود کنترلی دارد و می تواند سرعت و دور خود را بر اساس میزان آلودگی هوا تنظیم کند. 

“درخت مصنوعی” علاوه بر تصفیه هوا به علت داشتن ویژگیهای مربوط به مبلمان شهری، به عنوان نماد شهری نیز مورد استفاده قرار می گیرد، یادآور شد: گروه ساخت و مجری این طرح شامل اساتید دانشگاه تبریز، شرکتهای دانش بنیان و شهرداری آماده همکاری با سایر کلانشهرها و مراکز صنعتی برای ساخت و نصب درخت مصنوعی است. 

این درخت با توان جذب آلودگی هوا به اندازه ۷۵۰۰ اصله درخت سوزنی و از طرفی با ظرفیت تصفیه هوا به مقدار ۶۱ میلیون متر مکعب در سال خود را وارد رقابت جهانی در این موضوع کرده است.  

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !