نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

دوستی همسایه‌ها راه‌‌حلی برای تنهایی

دوستی همسایه‌ها راه‌‌حلی برای تنهایی
انگلستان
انگلستان

نگارش توسط مهران میرزائی در ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

تحقیقات نشان می دهند که 81 درصد بزرگسالان انگلستان اغلب احساس تنهایی می کنند و این تنهایی می‌تواند به اندازه چاقی یا سیگار کشیدن بر سلامت این قشر تأثیر بگذارد. “خانواده‌ی مراقب” (The cares family) یک خیریه است که با رویکردی نوآورانه تفاوت‌های بین نسلی را به رسمیت می‌شناسد و به به عنوان یک فرصت، از آن استفاده می‌کند. این خیریه یک نوآوری اجتماعی است که فعالیت‌های گروهی منظمی را برای گردآوری افراد مسن و جوان انجام می‌دهد. این فعالیت‌ها شامل وقت گذراندن، خنده و سرگرمی، بازی‌های رومیزی، ایجاد تجربیات جدید از طریق گفت و گو، پخش فیلم، کارگاه‌های آشنایی…

  • 36 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

تحقیقات نشان می دهند که 81 درصد بزرگسالان انگلستان اغلب احساس تنهایی می کنند و این تنهایی می‌تواند به اندازه چاقی یا سیگار کشیدن بر سلامت این قشر تأثیر بگذارد. “خانواده‌ی مراقب” (The cares family) یک خیریه است که با رویکردی نوآورانه تفاوت‌های بین نسلی را به رسمیت می‌شناسد و به به عنوان یک فرصت، از آن استفاده می‌کند.

این خیریه یک نوآوری اجتماعی است که فعالیت‌های گروهی منظمی را برای گردآوری افراد مسن و جوان انجام می‌دهد. این فعالیت‌ها شامل وقت گذراندن، خنده و سرگرمی، بازی‌های رومیزی، ایجاد تجربیات جدید از طریق گفت و گو، پخش فیلم، کارگاه‌های آشنایی با فناوری‌های جدید، ضیافت شام و موارد دیگر است.

یکی از برنامه های این خیریه، برنامه “همسایه خود را دوست داشته باشید” (Love Your Neighbour) همسایگان مسن‌تر و جوان را برای به اشتراک گذاشتن دوستی‌های خود، اغلب در خانه‌های افراد گرد هم می آورد و با یکدیگر آشنا می‌کند. دوستان با هم گپ می‌زنند و یک فنجان چای می‌نوشند و اگر مایل باشند می‌توانند از یک کافه محلی دیدن کنند یا با هم به یک مسابقه فوتبال بروند.

“خانواده‌ی مراقب” تشخیص داده است که افراد مسن، اغلب تجربه‌های زیاد و ریشه‌ای عمیق در یک منطقه دارند در عین حال ارتباطات کمی دارند و در کنار جوانانی زندگی می‌کنند که ممکن است ارتباطات زیادی داشته باشند اما ریشه عمیقی ندارند.

“خانواده‌ی مراقب” برای گردهم آوردن این دو گروه برای حمایت و معاشرت با یکدیگر تلاش می کند.

“خانواده‌ی مراقب” با بیش از 16000 فرد مسن و جوان در شبکه خود، یک راه نجات برای افرادی است که می‌خواهند دوستان جدید پیدا و چیزهای جدید را امتحان کنند.

ارزیابی “خانواده‌ی مراقب” نشان می‌دهد که همسایه‌های مسن تر 80 درصد کمتر احساس تنهایی می‌کنند، همچنین 98 درصد از جوانان گفتند که احساس می‌کنند به جامعه نزدیک‌تر هستند و هر دو نسل احساس می‌کنند بیشتر به نسل دیگری نزدیک‌تر شدند. یک عبارت رایج بین همه افراد این است که می‌گویند پس از شرکت در برنامه‌های این نوآوری اجتماعی “بخشی از چیزی بزرگتر از خودشان” هستند.

گرچه “خانواده‌ی مراقب” اکنون یک سازمان ملی است، این گروه رویکرد و ارزش‌های اساسی خود را حفظ کرده است: حفظ ریشه‌های فرهنگی آن محله، گوش دادن فعال به افراد مسن و جوان‌ و اتصال گذشته به حال و آینده با گرد هم آوردن افراد.

خیریه ی مرکزی “خانواده‌ی مراقب”، به عنوان چترحمایتی برای پنج موسسه خیریه محلی در لندن جنوبی، لندن شمالی، لندن شرقی، منچستر و لیورپول عمل می کند. رهبری، پشتیبانی عملیاتی و مالی با این خیریه مرکزی است و هر خیریه محلی برنامه‌های اصلی مثل باشگاه‌های اجتماعی، برنامه”همسایه خود را دوست داشته باشید”، و جمع آوری کمک‌های مالی را اجرا می کند که افراد مسن و جوان را دور هم جمع می کند.

“خانواده‌ی مراقب” از طریق ایجاد کمپین‌هایی نیز از افراد و سازمان‌ها برای ایجاد ارتباط اجتماعی در مکان‌های مختلف در سراسر کشور دعوت می نماید.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !