نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

رمز سلامتی در چالش ۱۰۰ روزه

رمز سلامتی در چالش ۱۰۰ روزه
انگلستان
انگلستان

نگارش توسط مهران میرزائی در ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

“اسد” یک پزشک عمومی در شهر “منچستر” است که تلاش کرد با “دیابت”به عنوان یک مساله‌ی مهم و شایع مبارزه کند. او از طریق “نستا” با یک “چالش ۱۰۰ روزه” آشنا شد و با همکاران داوطلب خود از سازمان‌های بهداشتی با هدف آزمایش روش‌های جدید برای حمایت از کسانی که در معرض خطر ابتلا به “دیابت” هستند و به خدمات بهداشتی و مراقبتی دسترسی ندارند، گرد هم آمدند. به این ترتیب گروه “تغییر دهندگان دیابت” تشکیل شد. این گروه برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد دیابت و ارائه‌ی آن به افراد مبتلا، در سالن های اجتماع رویدادهایی را برگزار…

  • 44 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

“اسد” یک پزشک عمومی در شهر “منچستر” است که تلاش کرد با “دیابت”به عنوان یک مساله‌ی مهم و شایع مبارزه کند. او از طریق “نستا” با یک “چالش ۱۰۰ روزه” آشنا شد و با همکاران داوطلب خود از سازمان‌های بهداشتی با هدف آزمایش روش‌های جدید برای حمایت از کسانی که در معرض خطر ابتلا به “دیابت” هستند و به خدمات بهداشتی و مراقبتی دسترسی ندارند، گرد هم آمدند.

به این ترتیب گروه “تغییر دهندگان دیابت” تشکیل شد. این گروه برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد دیابت و ارائه‌ی آن به افراد مبتلا، در سالن های اجتماع رویدادهایی را برگزار کرد، تا اقدامات بعدی برای این افراد ،آسان‌تر شود. به عنوان مثال به افراد اطلاعاتی در مورد سطح قند خونشان ارائه شد و به افراد شبیه خود در جامعه مبتلا به “دیابت” معرفی شدند. این موضوع با هدف ارتباط این افراد با یکدیگر بود تا در مورد مشکلاتشان و اقدامات غیر بالینی برای کنترل دیابتشان صحبت کنند. این افراد با استفاده از تکنیک‌های مربیگری و مصاحبه‌ی انگیزشی از یکدیگر حمایت می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود تا احساس مسئولیت خود را برای ایجاد تغییرات مثبت افزایش دهند.

در پایان این چالش نتایج چشمگیری از آمار قابل مشاهده بود: 49 درصد از افراد مبتلا دیگر دیابتی نبودند و 67 درصد از آنها میزان (HbA1c)خود را کاهش داده بودند. فعالیت بدنی به طور متوسط ​​155 دقیقه افزایش یافته بود و 60 درصد بهبود قابل توجهی در کیفیت زندگی گزارش داده بودند.

دکتر “اسد” می‌گوید: :تا پیش از این ما برای دستیابی به اهداف به صورت مستقل کار می‌کردیم اما اکنون با کمک نهادهای بهداشتی و خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد به صورت جمعی کار می‌کنیم.”

پس از موفقیت “اسد” و همکارانش، اکنون این رویکرد در مورد گروه‌هایی که موفق نبوده‌اند اعمال می‌شود. مانند افراد مبتلا به بیماری‌های ریوی و افراد دارای اضافه وزن. سیستم‌های محلی بهداشت و مراقبت در محلات نیز پس از آن رویکرد مشارکتی و فراگیرتری را در زمینه ارائه مراقبت‌ها اتخاذ کرده و تغییرات فرهنگی اساسی را در جهت کار متفاوت با شهروندان انجام می‌دهند.

تغییر در سیستم‌ها و بازدهی بیشتر و بهتر، همان کاری است که “چالش ۱۰۰ روزه” قصد دارد انجام دهد. این یک روند نوآورانه ساختار یافته و سریع است. افراد در این نوآوری می‌توانند از پشتیبانی استفاده کنند و برای استفاده از روش‌های جدید به آنان مشاوره داده می‌شود. “چالش های ۱۰۰ روزه” دوره‌های فشرده‌ای از اقدام و همکاری است که معمولا شامل شرکت کنندگانی از سازمان‌های بهداشتی و مراقبت اجتماعی و سازمان‌های داوطلبانه می‌شود. رهبران و سازمان‌ها و شهروندان چالش‌هایی را در نظر می گیرند و راه‌حل‌های خلاقانه را در شرایط واقعی، توسعه داده و ازمایش می کنند.

این چالش‌ها به افراد مبتلا و کارکنان گروه انرژی تازه‌ای می‌بخشد و همچنین بینشی دقیق درباره‌ی مسائل و چالش‌های موجود در سیستم به وجود می آورد. تیم‌های بین سازمانی راه حل‌های جدیدی را آزمایش می‌کنند که در طی یک دوره ۱۰۰ روزه نتایج واقعی را برای افراد و جوامع به دست می‌آورند. همچنین این تیم از ایده‌های نوآورانه حمایت می‌کند.

به کمک “نستا” در بیش از ۴۰ مکان مختلف در سراسر انگلستان رویکرد “چالش ۱۰۰ روزه”در طیف وسیعی از چالش‌های بهداشتی و مراقبتی اعمال شده است و از طریق این همکاری، تیم‌ها در نحوه‌ی انجام کارها و دستیابی به نتایج موفق تر بوده‌اند.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !