نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

حامیم؛آموزش مجازی قرآن

حامیم؛آموزش مجازی قرآن
ایران
ایران
  • 1395

نگارش توسط مهران میرزائی در ۲۵ فروردین ۱۴۰۳

جمعی از افراد علاقمند به قرآن تصمیم گرفتند برای نشر “قرآن” در فضای اجتماعی کاری انجام دهند و چند گزینه در پیش روی خود داشتند: – برگزاری کلاس‌های قرآنی برای مربی قرآن و شخصی که خواهان یادگیری قرآن است بصورت حضوری تا در کنار هم قرار بگیرند، این طرح گرچه بسیار پر برکت است  و افراد زیادی می‌آیند و قرآن می‌خوانند و مربی غلط‌های آن‌ها را می‌گیرد و به آنها آموزش می‌دهد ولی تعداد محدودی با این طرح از قرآن بهره‌مند می‌شوند و می‌شود نوآوری داشت تا بهره‌مندی قرآن را هم از جهت کیفیت و هم کمیت بالا برد. طرح…

  • 27 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

جمعی از افراد علاقمند به قرآن تصمیم گرفتند برای نشر “قرآن” در فضای اجتماعی کاری انجام دهند و چند گزینه در پیش روی خود داشتند: – برگزاری کلاس‌های قرآنی برای مربی قرآن و شخصی که خواهان یادگیری قرآن است بصورت حضوری تا در کنار هم قرار بگیرند، این طرح گرچه بسیار پر برکت است  و افراد زیادی می‌آیند و قرآن می‌خوانند و مربی غلط‌های آن‌ها را می‌گیرد و به آنها آموزش می‌دهد ولی تعداد محدودی با این طرح از قرآن بهره‌مند می‌شوند و می‌شود نوآوری داشت تا بهره‌مندی قرآن را هم از جهت کیفیت و هم کمیت بالا برد.

طرح بعدی که پیشنهاد کردند و با استقبال خوب دیگر افراد مواجه شد، طرح مجازی بود که در آن قرآن آموز و مربی در یک پلتفرم مجازی آنلاین بشوند و قرآن خوانده شود و مربی تصحیح کند و قرآن را آموزش بدهد. این طرح هم باعث رشد می‌شود ولی اشکالاتی دارد که اگر برطرف نشود بعد از مدتی با مشکلات جدی برمی‌خورد و یکی از آن مشکلات این بود که ممکن بود بر اثر اتفاق و یا گرفتاری و مشغله قرآن آموز در زمان خواسته شده آنلاین نشود و یا به علت سرعت کم و یا اختلال در اینترنت نتواند در زمان مشخص شده آنلاین شود و یا مشکلات سخت افزاری از طرف قرآن آموز و یا مربی، زمان بندی اعلام شده جابجا شود و برنامه ها با کیفیت مدنظر برگزار نشود.

بعد از تامل و تفکر جمعی و تلاش برای اینکه بتوانند با کمترین هزینه و با سرعت بیشتر آموزش قرآن را انجام دهند به سامانه “حامیم” رسیدند.

این سامانه طبق بیان خود مجریان طرح اینگونه است که: «در همان پلتفرم مجازی قرآن آموز ثبت نام می‌کند و مربی از قبل آموزش لازم را در سامانه قرار داده و قرآن آموز به صورت آفلاین آموزش لازم را می‌بیند و صدای قرآن خواندن خود را ضبط کرده و برای مربی می‌فرستد و مربی بعدا صدا را گوش داده و نکات را گفته و تصحیح کرده و برای ایشان می‌فرستد. و در آخر با تایید استاد مدرک قرآنی هم داده می‌شود».

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !