نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

سوزن‌دوزی با “سوچن”

سوزن‌دوزی با “سوچن”
ایران
ایران
  • 2020

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

“مینا شیرانی”، مدیرعامل شرکت “توسعه هنر و فناوری مکران اکسون”، در سال ۱۳۹۶ برند تجاری- اجتماعی “سوچن” را با هدف مدرن‌سازی هنرهای بومی و محلی ایران در استان سیستان و بلوچستان بنیان‌گذاری کرده است. “شیرانی” و همکارانش تاکنون موفق شده‌اند با تحت پوشش قراردادن پنج روستای این منطقه، برای ۲۵۰ نفر از زنان روستایی بلوچ، شغل ایجاد کنند. “سوچن” که در زبان بلوچی به‌معنای “سوزن” است . هدف اصلی “سوچن” حمایت از زحمات زنان هنرمند بلوچ است و تمام تلاش “سوچن” این است که “سوزن‌دوزی” به‌عنوان یک اثر هنری با ارزش و با کیفیت عرضه شود و از طرف دیگر…

  • 24 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

“مینا شیرانی”، مدیرعامل شرکت “توسعه هنر و فناوری مکران اکسون”، در سال ۱۳۹۶ برند تجاری- اجتماعی “سوچن” را با هدف مدرن‌سازی هنرهای بومی و محلی ایران در استان سیستان و بلوچستان بنیان‌گذاری کرده است. “شیرانی” و همکارانش تاکنون موفق شده‌اند با تحت پوشش قراردادن پنج روستای این منطقه، برای ۲۵۰ نفر از زنان روستایی بلوچ، شغل ایجاد کنند. “سوچن” که در زبان بلوچی به‌معنای “سوزن” است .

هدف اصلی “سوچن” حمایت از زحمات زنان هنرمند بلوچ است و تمام تلاش “سوچن” این است که “سوزن‌دوزی” به‌عنوان یک اثر هنری با ارزش و با کیفیت عرضه شود و از طرف دیگر نیز مخاطبان نه با نگاه خیریه و کمک، بلکه به‌دلیل کیفیت و ارزش محصولات آنها را بخرند.

بنیانگذار “سوچن” در خصوص طرح‌های آتی و مسیر پیش روی “سوچن” می‌گوید: «ما در بحث صادرات هم فعال هستیم؛ در حال حاضر مشتریانی از نقاط مختلف دنیا داریم که سفارش‌های آنها را یکشنبه هر هفته ارسال می‌کنیم. همچنین یک شعبه در لیون فرانسه در مرحله افتتاح داریم.  اقدام دیگر ما در حوزه صادرات، همکاری با یکی از تاجران ایرانی قدیمی و موفق صنعت فرش در آلمان است که این همکاری را شروع و اولین محموله را برای آنها ارسال کرده‌ایم. همچنین با مسیر روشنی که پیش روی خودمان می‌بینیم، امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک تعداد اعضای خانواده‌مان را افزایش داده و به ۵۰۰ نفر برسانیم.»

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !