نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

“ویراویراست” دستیار ویرایش متن

“ویراویراست” دستیار ویرایش متن
ایران
ایران
  • 2017

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۱۹ فروردین ۱۴۰۳

شرکت دانش بنیان “ویراویراست” سامانه‌ای هوشمند برای تایپ و ویراستاری متن فارسی طراحی کرده است که با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و دانش‌ زبان‌شناسی طراحی و ساخته شده است. این سامانه به ویراستاران، ناشران، خبرنگاران، دانش‌آموزان، دانشجویان، وکلا، پزشکان، کارمندان، تایپیست‌ها و دیگر افرادی که به تولید محتوا در فضای رایانه‌ای می‌پردازند، کمک می‌کند. سه نوع ویرایش وجود دارد: ویرایش صوری یا فنی (رعایت نشانه‌های نگارشی، فاصله، نیم‌فاصله و درست یا غلط‌ بودن ظاهری متن) ویرایش زبانی یا ساختاری (درستی متن از نظر ساختار زبانی و ادبی) ویرایش محتوایی (زیرمجموعۀ ویرایش زبانی و ساختاری) اولین تفاوت “ویراویراست” این است…

  • 28 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

شرکت دانش بنیان “ویراویراست” سامانه‌ای هوشمند برای تایپ و ویراستاری متن فارسی طراحی کرده است که با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و دانش‌ زبان‌شناسی طراحی و ساخته شده است. این سامانه به ویراستاران، ناشران، خبرنگاران، دانش‌آموزان، دانشجویان، وکلا، پزشکان، کارمندان، تایپیست‌ها و دیگر افرادی که به تولید محتوا در فضای رایانه‌ای می‌پردازند، کمک می‌کند.

سه نوع ویرایش وجود دارد:

  • ویرایش صوری یا فنی (رعایت نشانه‌های نگارشی، فاصله، نیم‌فاصله و درست یا غلط‌ بودن ظاهری متن)
  • ویرایش زبانی یا ساختاری (درستی متن از نظر ساختار زبانی و ادبی)
  • ویرایش محتوایی (زیرمجموعۀ ویرایش زبانی و ساختاری)

اولین تفاوت “ویراویراست” این است که هیچ نرم‌افزاری در کشور وجود ندارد که بتواند ویرایش زبانی انجام دهد. “ویراویراست” توانسته است، سطح‌های مختلف ویرایش را در حد مطلوب اعمال کند.

دومین ویژگی منحصربه‌فرد “ویراویراست” استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و یادگیری عمیق است. استفاده از این الگوریتم باعث شده، دقت و کارایی این نرم‌افزار نسبت به دیگر نرم‌افزارها بیشتر باشد. می‌توان گفت: دقت، سرعت و کارایی در این نرم‌افزار حرف اول را می‌زند.

“ویراویراست” توانست در شهریور سال 1400 رتبۀ نخست” سکوی پرتاب هوش مصنوعی” را نیز کسب کند.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !