نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

پویش روستای زیبای من

پویش روستای زیبای من
ایران
ایران

نگارش توسط مهران میرزائی در ۱۶ بهمن ۱۴۰۲

“همانا خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد و ما هم زیبایی را همچون خدای زیبایی ها، دوست داریم“.  روایتی از دختر ایرانی که مشهور به سلیقه و هنر است :   می‌خواهیم از تلاش و همبستگی مردم روستای ” گچین پایین” بگوییم که چگونه با خلاقیت و مهارت خود توانستند روستای خود را بین مردم استان به زیبایی مشهور کنند.  فکر و ایده‌ی جمعیِ بعضی از جوانان برای بهبود وضعیت ظاهری روستا به این نکته ختم شد که با پویش “روستای زیبای من ” که هدف از آن زیباسازی محیط روستایی بود، آشنا شدند و بعد از طریق پیگیری از…

  • 71 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

همانا خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد و ما هم زیبایی را همچون خدای زیبایی ها، دوست داریم“. 

روایتی از دختر ایرانی که مشهور به سلیقه و هنر است :  

می‌خواهیم از تلاش و همبستگی مردم روستای ” گچین پایین” بگوییم که چگونه با خلاقیت و مهارت خود توانستند روستای خود را بین مردم استان به زیبایی مشهور کنند. 

فکر و ایدهی جمعیِ بعضی از جوانان برای بهبود وضعیت ظاهری روستا به این نکته ختم شد که با پویش روستای زیبای من که هدف از آن زیباسازی محیط روستایی بود، آشنا شدند و بعد از طریق پیگیری از دهیاری و آشنایی با پویش، پا به عرصه عمل گذاشتند و با اهالی روستا صحبت کردند و از آن‌ها خواسته شد ایده‌های خود را برای بهبود وضعیت ظاهری روستا ارائه کنند. 

عزم جمعی مردم دیدنی بود، در روستای گرم و زیبای “گچین” همه افراد در حال فعالیت و تلاش بودند تا بار دیگر اثبات کنند که مردم زمانی که توانایی خود را باور کنند نتیجه‌اش موفقیت و پیروزی است. 

اهالی روستا در قالب این پویش پربرکت توانستند برای زیباسازی روستای خود کارهای گوناگونی انجام دهند و نشان دادند که مردم کنار هم دریا می‌شوند و اثر آن جز زیبایی نخواهد بود. 

ثبت نام در پویش ” روستای زیبای من” از 15 مهر ماه به مناسبت روز “روستا” توسط دهیار آغاز می‌شد و پس از آن افراد ایده‌های خود را برای زیباسازی محیط روستا به دهیاری ارائه می‌داند و دهیار هم مانند همه دغدغه‌مندان روستا به مسئولین شهرستان اعلام می‌کرد و با مشورت فرمانداری،طرح آن را تهیه و در اختیار افراد روستا قرار می‌داد. 

دهیار روستا مصالح مورد نیاز این عزم جمعی را برای اجری طرح در اختیار اهالی قرار می‌دهد تا بتوانند طرح را به انجام برسانند و جان تازه‌ای بر روح روستا بدمند و در آخر جشنواره‌ای به پاس قدردانی از همدلی اهالی روستا و انتخاب ایده‌های برتر برگزار می‌شود. 

حالا دیگر این عمل جمعی تبدیل به پویش روستای زیبای من شده و دو سال است که در استان شکل گرفته و نتیجه این تلاش جمعی آسفالت کردن چهل هزار متر مربع از جاده های روستا و ساخت زمین چمن برای بچه‌های عزیز روستا و جایی برای تفریح خانوادهها شده است . 

و در آخر بخاطر این تلاش های خالصانه مردم عزیز، در سال ۱۴۰۲ روستای گچین پایینزیباترین روستای هرمزگان شناخته شده و این حاصل باور توانایی مردم است . 

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !