نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

کتاب کودکانه عید فطر چگونه در بین ده‌ کتاب مذهبی سال جهان قرار گرفت؟

کتاب کودکانه عید فطر چگونه در بین ده‌ کتاب مذهبی سال جهان قرار گرفت؟
آمریکا
آمریکا

نگارش توسط مهران میرزائی در ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

 “آیه خلیل” نویسنده کتاب‌ “پیش از عید فطر” است، این کتاب در لیست ” ده کتاب برتر حوزه دین سال 2023″ در پایگاه (RNS) قرار گرفته است.  خانم “خلیل” درباره انگیزه‌هایش درباره نوشتن کتاب “شب پیش از عید فطر” می‌گوید:  ” یک سال عید فطر هم‌زمان با کریسمس بود. برایم جالب بود که مدرسه پسرم با چند کتاب کریسمسی، چقدر حال‌وهوای شادی برای بچه‌ها ساخته‌است همین جرقه‌ای تا با خود فکر کنم چرا کتاب‌هایی درباره اعیاد اسلامی ننویسم تا کودکان هم شور و هیجان این مراسم را داشته باشند”.  این کتاب مصور داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که بعد از…

  • 101 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

 “آیه خلیل” نویسنده کتاب‌ “پیش از عید فطر” است، این کتاب در لیست ” ده کتاب برتر حوزه دین سال 2023″ در پایگاه (RNS) قرار گرفته است. 

خانم “خلیل” درباره انگیزه‌هایش درباره نوشتن کتاب “شب پیش از عید فطر” می‌گوید:  ” یک سال عید فطر هم‌زمان با کریسمس بود. برایم جالب بود که مدرسه پسرم با چند کتاب کریسمسی، چقدر حال‌وهوای شادی برای بچه‌ها ساخته‌است همین جرقه‌ای تا با خود فکر کنم چرا کتاب‌هایی درباره اعیاد اسلامی ننویسم تا کودکان هم شور و هیجان این مراسم را داشته باشند”. 

این کتاب مصور داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که بعد از سفر مادربزرگشان به آمریکا در حال آمادگی برای عید فطر و پخت شیرینی مصری هستند. 

فضاسازی شاد، خلق جزئیات، نمایش سنت‌ها، غذاها و اشعار مسلمانان باعث شده که نه‌تنها مسلمانان این‌ کتاب را برای حفظ هویت خود تهیه کنند بلکه دیگران نیز برای شناساندن مسلمانان به کودکان خود آن را تهیه کنند. 

این اقبال، نه‌تنها موجب شد که برخی کتاب‌فروشی‌ها قفسه‌ای را با عنوانکتاب‌های رمضان و عید در هر رمضان ایجاد کنند که هندوها برای دیوالی و یهودیان برای هانوکا نیز کتاب‌هایی با همین‌ شکل تولید کنند. 

آیه خلیل حالا با کتاب‌های آئین‌های اسلامی میان دانش‌آموزان، دنبال ساخت شوروحالی‌ست که سال‌ها قبل در کریسمس دیده بود و اعتقاد دارد: «شاید گام کوچکی به نظر برسد، ولی مطمئنم که نسل‌های بعدی ما مسلمانان را درست‌تر خواهند دید». 

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !