نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

“کرومکومر” دشمن اسراف

“کرومکومر” دشمن اسراف
هلند
هلند
  • 2012

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

در کل جهان، حدود 10 تا 20 درصد از میوه‌ها و سبزیجات به دلیل ظاهر فیزیکی نامتعارف دور ریخته می‌شوند. سه دانشجوی هلندی تصمیم گرفتند این مشکل را حل کنند زیرا میوه‌ها و سبزیجات سالم ممکن است صورت بدی به خود بگیرد اما به اندازه سبزیجات تازه و معمولی، خوش طعم است. “کرومکومر” (Kromkommer) در سال 2012 توسط این سه دانشجوی جوان و به دنبال یافتن راه‌هایی برای کاهش ضایعات مواد غذایی ایجاد شد. “کرومکومر” (بازی با کلمات خیار و کج در زبان هلندی) با چهار هدف گسترش یافت: اول تعریف جدیدی از کیفیت، دوم قیمت منصفانه برای همه افراد،…

  • 18 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر

در کل جهان، حدود 10 تا 20 درصد از میوه‌ها و سبزیجات به دلیل ظاهر فیزیکی نامتعارف دور ریخته می‌شوند. سه دانشجوی هلندی تصمیم گرفتند این مشکل را حل کنند زیرا میوه‌ها و سبزیجات سالم ممکن است صورت بدی به خود بگیرد اما به اندازه سبزیجات تازه و معمولی، خوش طعم است. “کرومکومر” (Kromkommer) در سال 2012 توسط این سه دانشجوی جوان و به دنبال یافتن راه‌هایی برای کاهش ضایعات مواد غذایی ایجاد شد. “کرومکومر” (بازی با کلمات خیار و کج در زبان هلندی) با چهار هدف گسترش یافت: اول تعریف جدیدی از کیفیت، دوم قیمت منصفانه برای همه افراد، سوم شناخت زنجیره تامین مواد غذایی و چهارم شناخت مصرف کنندگان. “کرومکومر” از سبزیجات مانده سوپ درست می‌کند، از طریق میوه و سبزیجات مانده و پلاسیده به کودکان آموزش می‌دهد و فعالانه در افزایش آگاهی و تغییر سیاست‌ها مشارکت دارد.

کاهش ضایعات مواد غذایی به کاهش مسئله گرسنگی در سراسر جهان کمک می کند زیرا به جای دور ریختن مواد غذایی می‌توان بیشتر از آنها استفاده کرد. “کرومکومر” به جلوگیری از هدررفت هزاران پوند مواد غذایی کمک کرده است.

“کرومکومر” در حال ایجاد جامعه ای از کشاورزان، پرورش‌دهندگان، فروشگاه‌ها، خرده‌فروشان و دغدغه‌مندان است. آنها با همکاری یکدیگر آگاهی را افزایش می‌دهند، و با آموزش به مردم کمک می‌کنند دوباره با منابع غذایی ارتباط برقرار کنند و غذای بیشتری را برای مصرف کنندگان فراهم کنند. مزایای زیست محیطی این طرح واضح است. با اجتناب از ضایعات مواد غذایی، از محصولات خوراکی بیشتری استفاده می شود، غذای کمتری هدر می‌رود و از انتشار بیشتر گازهای گلخانه‌ای جلوگیری می‌شود.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !