نوپدید

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

سازمان “دختران تحصیلکرده”

سازمان “دختران تحصیلکرده”
هند
هند

نگارش توسط اشکان کاظمی در ۲۹ دی ۱۴۰۲

سازمان “دختران تحصیلکرده” (Educated Girls) یک نهاد غیرانتفاعی در هند است که بر حمایت از تحصیل دختران و زنان در جوامع روستایی و حاشیه شهری هند متمرکز است. این سازمان با تأکید بر اهمیت آموزش دختران و زنان، به ارتقاء سطح تحصیلات آن‌ها و ایجاد فرصت‌های برابر برای آن‌ها در حوزه‌های مختلف زندگی می‌پردازد. پایه گذار این سازمان خانم “سفینه حسین” است. او یک فعال حقوق بشر و آموزش است که به توسعه تحصیل دختران و زنان در هند متعهد است. او با تأکید بر اهمیت آموزش دختران و زنان، به عنوان فعالی اجتماعی و آموزشی، تلاش کرده است تا…

  • 98 بازدید
  • 0 پسند
  • 0 نظر
سازمان “دختران تحصیلکرده” (Educated Girls) یک نهاد غیرانتفاعی در هند است که بر حمایت از تحصیل دختران و زنان در جوامع روستایی و حاشیه شهری هند متمرکز است. این سازمان با تأکید بر اهمیت آموزش دختران و زنان، به ارتقاء سطح تحصیلات آن‌ها و ایجاد فرصت‌های برابر برای آن‌ها در حوزه‌های مختلف زندگی می‌پردازد. پایه گذار این سازمان خانم “سفینه حسین” است. او یک فعال حقوق بشر و آموزش است که به توسعه تحصیل دختران و زنان در هند متعهد است. او با تأکید بر اهمیت آموزش دختران و زنان، به عنوان فعالی اجتماعی و آموزشی، تلاش کرده است تا فرصت‌های برابری برای دختران و زنان در حوزه تحصیلات و بازار کار در هند فراهم شود. او به عنوان یک روشنفکر، مدافع حقوق زنان و فعال حقوق بشر در جامعه هندی شناخته می‌شود و نقش مهمی در ارتقاء شرایط زنان و دختران هندی داشته است. سازمان “دختران تحصیلکرده” تحت رهبری “سفینه حسین” به یک قدرت پیشرو در سطح جهان تبدیل شده است که با استفاده از تأمین مالی نوآورانه و پیشرفت‌های فناوری، به شکست دادن شکاف جنسیتی در آموزش می‌پردازد. “سفینه حسین” با تلاش‌های خود، به عنوان یک الگوی الهام‌بخش برای زنان و دختران هندی شناخته شده است و به عنوان یک شخصیت برجسته در زمینه تحصیل دختران و زنان در هند تحسین و احترام زیادی بین مردم جامعه هندی دارد. وی جوایز کارآفرینی و نوآوری اجتماعی و اموزشی زیادی را دریافت کرده است از جمله جایزه اسکال (skoll) برای کارآفرینی اجتماعی و دریافت جایزه “زنان تحول‌آفرین هند” از NITI Aayog. وی همچنین در سال ۲۰۲۳، جایزه “وایز” قطر برای نوآوری آموزشی را دریافت کرده است.
اهداف اصلی این سازمان عبارتند از:
1.ارتقاء سطح تحصیلات دختران و زنان در جوامع روستایی و شهری هندی.
2.ارائه حمایت‌های مالی و آموزشی به دختران برای ادامه تحصیلات در مدارس و دانشگاه‌ها.
3.ارتقاء آگاهی جامعه درباره اهمیت تحصیلات دختران و زنان.
4.ارائه مهارت‌های لازم به دختران و زنان برای ورود به بازار کار.
بعضی از دستاوردهای این سازمان شامل افزایش میزان حضور دختران در مدارس، ارائه بورس‌های تحصیلی به دختران فقیر، افزایش آگاهی جامعه درباره اهمیت تحصیلات دختران و زنان، و ارائه برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای به دختران برای ورود به بازار کار است. بیش از 1.4 میلیون دختر با ثبت نام در این سازمان توانسته اند آموزش ببیند. همچنین این سازمان بیش از 18.6 میلیون کودک را حمایت کرده تا بتوانند در سیستم آموزشی دولتی هند تحصیل کنند.

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه ابتدا عضو سایت شوید !